عزیزی:

استفاده از اورژانس اجتماعی در میان مردم جا نیفتاده است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور، هنوز استفاده از اورژانس اجتماعی برای مردم جا نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور که امروز(سه‌شنبه) سران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر قانون مدیریت کشوری بسیار  بی‌خاصیت شده و این موضوع عین بی عدالتی است.

وی افزود: با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی در کشور، تا زمانی که مسئولان خود دغدغه های موجود در این معضل را لمس نکنند، نمی‌توانند برای حل و مرتفع کردن آن قدمی بردارند.

برقراری 700 هزار تماس با اورژانس اجتماعی در سال 95

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در سال 95 در سراسر کشور در مجموع تعداد 700 هزار تماس با اورژانس اجتماعی برقرار کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور، این آمار حاکی از آن است که هنوز استفاده از اورژانس اجتماعی برای مردم جا نیفتاده است.

عزیزی ادامه داد: اوج توجه دستگاه های مختلف به مسأله آسیب های اجتماعی، در آبان ماه سال 94 بود که این موضوع با ورود مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر افزایش تلاش مسئولان در جهت رفع معضلات اجتماعی رقم خورد و سایر مسئولان در حوزه های مختلف مکلف شدند تا اقدامات ویژه ای را در این راستا انجام دهند.

وی با اشاره به فراگیر شدن آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: معضلات اجتماعی فقیر، غنی، تحصیل کرده و بیسواد نمی‌شناسند و هر آن ممکن است، فردی تحصیل کرده و از طبقه بالای جامعه گرفتار یکی از انواع آسیب‌های اجتماعی شود.

ارتقای سلامت اجتماعی و روانی مردم با مداخله به هنگام اورژانس اجتماعی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مداخله به هنگام اورژانس اجتماعی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی می تواند علاوه بر کاهش میزان معضلات، سلامت اجتماعی و روانی افراد را نیز ارتقا بخشد.

عزیزی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با مداخله به هنگام در معضلات اجتماعی، حدود 5 هزار و 200 نفر را از خودکشی رهایی بخشیده است و این امر بیانگر نقش و جایگاه قابل اهمیت خدمات مددکاری و مشاوره ای اورژانس اجتماعی است.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس بر این تلاش است تا با توجه ویژه به آیین نامه ساماندهی فوریت های اجتماعی، ضمن حمایت از کارمندان سازمان بهزیستی کشور، امنیت شغلی آن ها را ارتقا بخشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار