رئیس حوزه هنری استان بوشهر؛

اشعار شاعران بوشهری به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه می‌شود

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با تاکید بر تولید با محتوا در حوزه نویسندگی گفت: در آینده‌ای نزدیک آثار و اشعار نویسندگان و شاعران استان بوشهر به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه می‌شود.

اشعار شاعران بوشهری به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امید پارسایی‌فر صبح امروز در آئین نکوداشت شاعر زنده یاد تیمور ترنج با تاکید بر حمایت از هنرمندان و نویسندگان اظهار داشت: هنرمندان نقش مهمی در عرصه‌های مختلف اجتماع دارند که در این راستا حمایت از هنرمندان و نویسندگان از اولویت‌های حوزه هنری بوشهر است.

وی، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان را از سیاست‌های حوزه هنری استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: تلاش شده حوزه هنری چه از لحاظ مادی و چه معنوی سرای هنرمندان باشد، زیرا اعتقاد داریم این حوزه متعلق به همه هنرمندان است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به درخواست یکی از شاعران جوان که پیشنهاد کرده بود شب شاعر در دیگر نقاط استان بوشهر نیز برگزار شود، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده آیین برزگداشت برای هر هنرمند و شاعری در شهرستان خودش برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر شکوفایی استعداد‌های جوانان در عرصه فرهنگ و هنر افزود: هم اکنون حوزه هنری استان بوشهر با برپایی مداوم و منظم جلسات هفتگی ادبی در حوزه شعر، داستان و مشارکت و همدلی نامداران ادبیات کشور و استان، در تلاش است که استعداد‌های جوان جدید و خوش آتیه را کشف و حمایت کند.

پارسایی‌فر از انتشار آثار ترنج خبرداد و از خانواده ترنج خواست اگر آثاری از این هنرمند در اختیار دارند، برای انتشار به حوزه هنری بوشهر تحویل بدهند.

وی با اشاره به حمایت از دانشجویان در تدوین پایان‌نامه درخصوص تیمور ترنج گفت: حوزه هنری استان بوشهر پایان نامه‌ای که درخصوص تیمور ترنج تدوین شود حمایت و منتشر می‌کند.

پارسایی‌فر با تاکید بر سیاست تولیدمحوری حوزه هنری از همه هنرمندان خواست به سمت تولید رفته و به آنان قول داد تولیدات فاخر هنرمندان را منتشر کنند.

رئیس حوزه هنری بوشهر از حمایت‌های مومنی شریف، رئیس حوزه هنری کشور، مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری و علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های هنری این حوزه از آثار فاخر هنرمندان و شاعران خبر داد.

وی از انتشار دفتر شعر شاعران استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: دغدغه همه ما این است که بوشهر یک بار دیگر به جایگاه ادبی و هنری خود در کشور بازگردد.

پارسایی‌فر ویژگی‌های زنده یاد تیمور ترنج را مورد اشاره قرار داد و گفت: ترنج علاوه بر این که هنرمند بود یک انسانِ کامل، مردِ کار، مرد خانواده و مردِ دریا بود و مانند پدری خوب فرزندانی هنرمند را تحویل جامعه داده است.

رئیس حوزه هنری بوشهر با بیان اینکه یکی از دختران زنده یاد ترنج تصویرساز خوب و توانمندی است، از وی برای همکاری با حوزه هنری بوشهر برای تصویرسازی از داستان‌های کودک و متل‌های بومی دعوت کرد.

وی، با اشاره به جمع آوری اشعار ترنج گفت: به زودی اشعار وی به زبان فارسی و عربی منتشر می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر، تیمور ترنج را نمونه‌ای از هنرمند انقلابی و متعهد عنوان کرد و افزود: زنده یاد ترنج یکی از ناب‌ترین هنرمندان متعهد در ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.