مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن خبرداد؛

تغییر الگوی انتقال H.I.V در رزن

مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن گفت: الگوی انتقال بیماریH.I.V در سطح کشور و شهرستان رزن تغییر پیدا کرده است.

تغییر الگوی انتقال H.I.V در رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن با اشاره به اینکه الگوی انتقال بیماری H.I.V  از اعتیاد تزریقی به رفتارهای پرخطر جنسی تغییر پیدا کرده است، افزود: پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان رزن همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره و انجام رایگان و محرمانه آزمایش تست تشخیص سریع این بیماری است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر(عج) هم از همه موارد پرخطر مراجعه‌کننده به بیمارستان به صورت رایگان و محرمانه آزمایش تست تشخیص می‌گیرد گفت: مراکز خدمات جامعه سلامت شهرستان نیز آماده ارائه آموزش‌های لازم و ارجاع موارد داوطلب آزمایش به پایگاه مشاوره است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن بیشترین راه انتقال در شهرستان را اعتیاد تزریقی و رفتارهای پرخطر جنسی دانست و با بیان اینکه هنوز در دنیا درمان قطعی این بیماری کشف نشده است گفت: با شناسایی و تشخیص زود هنگام این بیماری تا حد زیادی امکان حیات و زندگی برای فرد مبتلا وجود خواهد داشت.

حسینی با بیان اینکه در کشور بیش از 34 هزار و 949 نفر تا پایان سال 95 به این بیماری مبتلا شده‌اند گفت: تا به امروز 10 نفر هم در شهرستان رزن به علت ابتلا به بیماریH.I.V فوت کرده‌اند.

وی از کل مبتلایان به بیماری H.I.V در کشور را 84 درصد مربوط به مردان و 16 درصد مربوط به زنان دانست و گفت: 53 درصد از مبتلایان در کشور در گروه سنی 21 تا 35 سال هستند.

انتهای پیام/ص.ف

افزایش انتقال ویروس ایدز از طریق رفتار جنسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.