اتمام ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در تبریز

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از اتمام ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سایت اصلی موزه دفاع مقدس تبریز خبر داد.

اتمام ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سردار عزت الله جعفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مجموع مساحت این مرکز را پنج هزار و 600 مترمربع بیان و گفت: در حال حاضر 100 درصد عملیات اجرایی آن به پایان رسیده اما به جهت تامین محتوائی مرکز نیازمند چند ماه فرصت هستیم.

وی، تلاش برای محتوا سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را یکی از اولویت های مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان دانست و اظهار کرد: تاکنون در 15 مورد سوژه یابی شده است که جمع آوری اسناد آن همچنان ادامه دارد.

جعفری، مجموع هزینه های صرف شده برای ساخت مرکز فوق را 250 میلیارد ریال اعلام کرد که از این رقم 150 میلیارد ریال توسط شهرداری تبریز مساعدت شده است.

وی اضافه کرد: به منظور تامین محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز اعتباری معادل 80 میلیارد ریال لازم است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود در مرکز یاد شده تاریخ و فرهنگ آذربایجان نمایش داده شود، گفت: در این راستا نخستین مطالب و مستندها مربوط به نهضت مشروطیت در نظر گرفته شده که تبریز و آذربایجان در این قیام ملی علیه استبداد و استعمار نقش ارزنده و مهمی را داشته است.

جعفری، اسنادی از مبارزات تاریخی انقلاب اسلامی مردم آذربایجان، قیام 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز، حزب خلق مسلمان، عملیات های مختلف دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله عملیات بدر و خیبر که رزمندگان آذربایجان نقش اصلی داشتند، نقش نیروهای آذربایجان در آزادسازی سوسنگرد، بمباران های شهری و دانشگاه تبریز، بمباران مدارس زینبیه و ثارالله شهر میانه و پایگاه هوائی دوم شکاری تبریز در دوران هشت سال دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس به نمایش گذاشته می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در باره آخرین وضعیت ساخت و تجهیز باغ موزه دفاع مقدس نیز گفت: متاسفانه در ساخت این طرح بزرگ نسبت به برنامه های پیش بینی شده عقب تر هستیم.

جعفری اظهار کرد: مساحت کل این مجموعه 68 هکتار است که تلاش می شود با همکاری و مساعدت های مسئولان استانی و شهری این مجموعه عظیم نیز آماده شده و به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/ش

80 میلیارد ریال اعتباربرای تامین محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان شرقی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.