30 میلیارد تومان هزینه سالانه ی دامپزشکی برای خرید مواد بیولوژیکی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صرف هزینه سالیانه 20 تا 30 میلیارد تومان برای خرید مواد بیولوژیک در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛دکتر رفیعی پور،مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی به صرف هزینه بین 20 تا 30 میلیاردی سالانه برای خرید مواد بیولوژیک اشاره کرد و گفت: دامپزشکی با صرف هزینه های سنگین مواد بیولوژیک اعم از واکسن، سموم، شربت، مکمل را خریداری و به صورت رایگان برای حفظ و حراست از صنعت دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و غیره هزینه می کند.


وی افزود: اگر بخواهیم مانند سال های اخیر از بیماری ها جلوگیری شود باید اعتبارات دامپزشکی افزایش یابد تا بتوان سطح ایمنی دام ها در برابر انگل های داخلی و خارجی بدن دام ها را افزایش داد که این امر در نهایت علاوه افزایش سطح پوشش ایمن سازی، سبب رشد تولیدات دامی در زمینه گوشت، شیر، پشم و غیره می شود.


دکتر رفیعی پور نقش دامپزشکی را در تأمین بهداشت عمومی جامعه حیاتی دانست و گفت: اگر نتوانیم در مقابله و پیشگیری از عوامل بیماریزا خوب و حداکثری عمل کنیم قطعا تبعات آن دامن صنعت دامداری استان را خواهد گرفت.


وی با اشاره به نبود وجود کانون از بیماری های واگیردار طی چهار سال گذشته در خراسان جنوبی افزود: اینکه طی این مدت کانونی از بیماری های تب کریمه کنگو، تب برفکی، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، سل و غیره در استان نداشتیم ضامن عدم پیدایش همیشگی این بیماری ها نخواهد بود.


دکتر رفیعی پور گفت: طی سه سال گذشته دامپزشکی استان طرح هایی را برای کاهش اثرات خشکسالی و حفظ صنعت دامپروری خراسان جنوبی به مسئولان استان ارائه کرده است که امیدواریم راه گشای دغدغه های دامپزشکی باشد.
انتهای پیام/ب


دامپزشکی خراسان جنوبی نیاز به اعتبارات بیشتری برای حراست از صنعت دام دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.