برگزاری همايش فرهنگى و هنرى «مهر ثامن» در آبادان

اولين همايش فرهنگى و هنرى «مهر ثامن» با برنامه های مختلف در آبادان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهریار قلی گشتی سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبرى مبنی بر اینکه «شكست حصر آبادان پيشقراول پيروزی‌ها در جنگ بود»، گفت: حوزه هنرى انقلاب اسلامى خوزستان دفتر آبادان اين افتخار را دارد كه پيشقراول فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب براى حفظ و انتقال ارزش‌هاى دفاع مقدس و فرهنگ ايثار و شهادت به نسل‌هاى آينده باشد.

وی افزود: ما وظيفه داريم كه تمام توان خود را بگذاريم و با صلابت از خودگذشتی‌های زنان و مردانی را برای نسل جوان و آينده بازگو کنیم که اکنون در میان ما نیستند.

قلی‌گشتی اعلام کرد: حوزه هنرى انقلاب اسلامى دفتر آبادان با مشاركت اداره كل ارشاد منطقه آزاد اروند اولين همايش فرهنگى و هنرى «مهر ثامن» را از ٣١ شهريور تا ٤ مهر با برنامه‌هایی چون نمايشنامه خوانى، تئاترخيابانى، نقاشى، شعر و نمايش فيلم برگزار می‌کند.

سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان گفت: نمایش خیابانی «جنگ زیر پوست من و مادرم»، کارگاه وقایع نگار جنگ در شعر دفاع مقدس، نقاشی با موضوع دفاع مقدس و نمایش و نقد و بررسی فیلم با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان برگزار می‌شود.

گفتنی است، عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات‌های مهم در طی هشت سال دفاع مقدس بود که به شکسته شدن حصر آبادان در تاریخ ۵ مهر ۱۳۶۰ منجر شد.

انتهای پیام/د

برگزاری همايش فرهنگى و هنرى «مهر ثامن»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.