هنوز موردی از بیماری دامی تب برفکی در زنجان مشاهده نشده

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت:: هنوز موردی از بیماری دامی تب برفکی در استان مشاهده نشده است.

هنوز موردی از بیماری دامی تب برفکی در زنجان مشاهده نشده

دکتر منصور صم صامی رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان زنجان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان با اشاره به اینکه هنوز هیچ موردی از بیماری تب برفکی در زنجان مشاهده نشده گفت:بیماری تب برفکی یا به زبان آذری "دباخلق"یک بیماری ویروسی وکشنده دامی است.
صم صامی افزود از علائم مهم این بیماری در گاو ریزش بزاق است که گاهی به صورت کش دار می‌باشد. وهمینطور وجود زخم‌هایی در اطرف دهان دام که به موجب این زخم‌ها دام قادر به نشخوار نبوده و دچار کمبود تغذیه می‌شود.
وی ادامه داد:این بیماری از واگیرترین بیماری‌های دامی است که باعث خسارت اقتصادی قابل ملاحظه‌ای می‌شود.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان در خصوص سن دام‌های مبتلا به این بیماری ادامه داد:شیوع و میزان مرگ و میر در دام‌های جوان بیشتر به چشم می‌خورد.
صم صامی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری بسیار سریع است گفت:این بیماری از طریق هوا، علوفه و نزدیکی دام‌های مبتلا با دام‌های سالم ممکن است موجب بیماری تعداد کثیری از دام‌ها شود.
وی در پاین از هم استانی‌ها خواست تا حد امکان از خرید دام از استان‌های مشکوک به این بیماری خوداری کنند و در صورت مشاهده هر نوع علائم از این بیماری با شماره ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی شهرستان‌ها تماس بگیرند.
انتهای پیام/ر

هشدار دامپزشکی به دامداران زنجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.