همایش بین المللی محمد بن زکریای رازی در کرمانشاه برگزار می شود

معاون دانشگاه رازی کرمانشاه، از برگزاری همایش بین المللی محمد بن زکریای رازی طی ۲۱ و ۲۲ آذر ماه امسال در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی اکبر محسنی  معاون دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه کشور ایران دارای میراث های فرهنگی تاریخ ساز و انسان ساز است گفت: فرهنگ ما می تواند در فرهنگ و تمدن جهانی نقشی اساسی را ایفا کند.

وی برگزاری همایش جهانی رازی را بهانه ای برای گرامیداشت شخصیتهای علمی، اعتقادی و دینی خواند و افزود: کمیته فرهنگ و تمدن ستاد انقلاب فرهنگی به یونسکو پیشنهاد برگزاری مراسم گرامیداشت جهانی روز زکریای رازی را در سال ۲۰۱۷ داده  است.

محسنی  با بیان اینکه  این همایش یک کمیته سیاست گذاری عالی متشکل از مسئولین ارشد استانی  و کمیته های سه گانه شیمی، طب سنتی، فرهنگ و تاریخ دارد گفت:نخبگان و بزرگان علمی ایران در این همایش حضور دارند و  حضور مدعوین خارجی منوط به داشتن مقاله ای نو و قوی  علمی-پژوهشی است و تاکنون از کشورهای پاکستان، فرانسه، کانادا و انگلیس مقاله هایی برای شرکت در همایش دریافت شده است که باید داوری شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شورای سیاست گذاری جلسه ای برگزار نشده افزود: تا امروز هزینه های برگزاری همایش تنها از سوی دانشگاه رازی تامین شده در حالی که برآورد اولیه برگزاری ۴۰۰ میلیون تومان است.

 

انتهای پیام/ز

برگزاری همایش زکریای رازی در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار