تشریح برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از تدارک بیش از 1300 برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: : قرار است 800 برنامه توسط کمیته‌ها و 500 برنامه دیگر نیز در شهرستانها  با شعار "من انقلابیم" و با هدف  انتقال و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نسل های آتی برگزار شود.

وی با اشاره به همگرایی اهل تسنن، اهل تشیع و اهل حق در جریان دفاع مقدس، بیان کرد: در تلاشیم تا به تبیین نقش مذاهب در جریان دفاع مقدس بپردازیم و همچنین مقاومت های اولیه مردم استان در نقاط مرزی نقش مهمی در پیروزی نهایی در جنگ تحمیلی ایفا کرد، تاجایی که مردم استان به ویژه عشایر و مرزداران اجازه نداند، عراقی ها به اهداف خود برای تصرف نقاط غربی استان دست پیدا کنند.

محمدی با اشاره به اینکه مردم استان در جریان دفاع مقدس 9800 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، گفت: آمار بالای شهدای مردمی استان در کنار مقاومت مردم این استان نشان از درگیری مستقیم مردم این استان در جنگ هشت ساله دارد.

وی سپس با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه با رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور آغاز خواهد شد، بیان کرد: مراسم رژه شهر کرمانشاه ساعت هشت صبح در بلوار تاق‌بستان برگزار خواهد شد، ضمن اینکه در شهرستان‌های اسلام آباد غرب، سرپلذهاب، هرسین، قصرشیرین و وانرود نیز رژه برگزار می شود.

محمدی کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه با وقایع رخ داده  از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون درکرمانشاه؛همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان های کنگاور، صحنه، سنقروکلیایی، هرسین، دالاهو، گیلانغرب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و روانسر ؛ رونمایی از پنج عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری مراسم حماسه مردم گیلانغرب، برگزاری یادواره شهدای ثامن الائمه و شهدای سربازدر شهر کرمانشاه، مراسم عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا و یادمان های شهدای گمنام سطح استان و نواخته شدن زنگ ایثار ومقاومت در سطح مدارس استان از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ز

تدارک بیش از 1300برنامه  در هفته دفاع مقدس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار