رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

کار عمرانی در بقاع متبرکه باید همراه کار فرهنگی باشد

همان مقدار که در ساخت بنا پیش می‌رویم باید در مدیریت و مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) هم به پیش برویم.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمدی شامگاه دیروزدر نشست خبری که در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های عمرانی امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد بادرود برگزار شد اظهار داشت: این نعمتی است که خدا به ما داده است که ما را در این مسیر هدایت کرد و اگر هدایت او نبود معلوم نبود ما در چه مسیری بودیم، حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) نعمتی است که نباید آن را فراموش کرد.

وی در ادامه بیان داشت: در دنیا بر علیه قرآن و اهل بیت دروغ گفته می شود و به محضر قرآن جسارت می شود که نشان حقانیت قرآن و اهل بیت و کارامدی آن است، اگر کارآمدی نبود آنها کاری به قرآن نداشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی به دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در عصر نظام جمهوری اسلامی که بر اساس قرآن و اهل بیت و با رهبری یک فقیه عادل مدیریت و فرماندهی شد، با وجود آنکه تمام دنیا به جنگ ایران آمدند نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را تسخیر کنند.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: کسانی که ازرژیم بعث حمایت می کردند می خواستند تا نظام جمهوری اسلامی را ازبین ببرند و ایران را تجزیه کنند، آنها بر در دیوار خرمشهر نوشته بودند ما آمده ایم بمانیم، با وجود 8 سال جنک نابرابر با شکست کامل از این صحنه خارج شدند و ملت ایران هم با پیروزی مطلق خارج شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: امامزادگان یادگاران اهل بیت و ائمه و پیامبر هستند و خدا را شاکریم که ما را توفیق خدمت به این بزرگواران داد، شکر این نعمت خدمت هر چه بیشتر است نماینده ولی فقیه درسازمان اوقاف ادامه داد:، پس از زیارت مقام معظم رهبری در سال گذشته از این امامزاده ایشان فرمودند هرچه می توانید به این امامزادگان خدمت کنید، ما بسیار کار داریم، این امامزادگان در این منطقه کویری 4 میلیون زائر دارند و این چیز کمی نیست.

وی  افزود: باید ببینیم این امامزادگان چه دارند که تا این حد این امامزادگان مورد توجه هستند، این به غیر از ارادت به آستان این امامزادگان نیست، راه را باجدیت ادامه دهید.
ریئس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به دست اندرکاران اداره اوقاف گفت: سعی کنید بر اساس نقشه جامع و مطالعه شده راه را ادامه دهید که برای آیندگان ماندگار باشد، دقت در کار عمرانی داشته باشید تا بودجه ای که هزینه می شود به جا باشد.

وی ادامه داد: همان مقدار که در ساخت بنا پیش می رویم باید در مدیریت و مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)هم به پیش برویم، اخلاق خوب داشته باشید تا زائران اگر کم و کاستی باشد آنرا بر ما ببخشند، ما باید مراقب رفتار و اخلاق باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: باید فلسفه وجودی پیغمبر را بدانیم که بجز هدایت ما به مسیر هدایت و بندگی ما نیست، اگر این امامزادگان زنده بودند به ما قرآن می آموختند و دین را رواج می دادند و این هم جزء وظایف خدمتگزاران به بقاع متبرکه است. از این فرصت غافل نشوید و با برنامه ریزی خود را برای خدمت فرهنگی به زائران آماده کنیم.

وی افزود: شاهد منطق رئیس جمهور استکبار بودیم که نشان از ناتوانی آنها بود، اگر منطق داشتند با زبان نادرست صحبت نمی کردند، ما منطق قرآن را در پشت خود داریم، امام (ره) رهبر ما عالم دین و قرآن و اهل بیت با تکیه بر ایمان جلوی آمریکا ایستاد.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: باید بدانیم مردم ایران برای اسلام در زمان جنگ و اکنون فرزندان خود را تربیت می کردند و این عامل ایستادگی ماست و ما باید آنرا بدانیم، این وعده خداوند متعال است، هر جا ما با توکل به خداوند متعال و تمسک به قرآن جلو رفتیم پیروز شدیم و وظیفه ما نیست که در برابر دشمن کوتاه بیایم، اکثر این امامزادگان در راه خدا ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان یادآور شد: شهید حججی را ببینید که رابطه او با خدا او را به شهید بین المللی بدل کرد، دشمن این صحنه را پخش کرد تا نماد قدرت آنها باشد اما این خواست خدا شد که این شهید نماد قدرت و سبب خواری دشمنان شد.

 

انتهای پیام/

 

خدمت به امامزادگان توفیق است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار