استاندار آذربایجان غربی گفت.

تخصیص ۶.۵ میلیارد ریال برای اتمام ۸ مدرسه نیمه تمام در آذربایجان غربی

۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اتمام هشت مدرسه نیمه تمام در استان تخصیص می‌یابد و این مدارس تا پایان مهرماه تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ قربانعلی سعادت در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: ۲ مدرسه دیگر نیز توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی تامین اعتبار شده که تا آخر مهرماه در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی می‌توان با مدیریت بهینه منابع مالی و امکانات موجود، روند ساخت و ساز مدارس را برای حضور دانش آموزان تسریع کرد و نقش مدیریت در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای اینکه دانش آموزان استان بازمانده از تحصیل نشوند، سال گذشته ۸۸ کلاس با کمتر از پنج دانش آموز در استان دایر کردیم و امسال نیز ۱۴۸ کلاس در این حوزه دایر می‌کنیم تا بچه‌ها از تحصیل و درس باز نمانند.
فریدون سید مصطفوی اظهار کرد: در بحث کتاب نیز اولیایی که دانش آموزان مقطع ابتدایی دارند، کتاب‌ها را از مدارس تحویل می‌گیرند.
وی اضافه کرد: در پایه یازدهم ۶۷ کتاب جدید التالیف داشتیم و جای نگرانی برای دانش آموزان و اولیا وجود ندارد.
وی بیان کرد: ۱۴ طرح دولتی از اداره کل نوسازی استان تحویل گرفته شده و در کنار این مدارس دولتی ۲۵۹ کلاس درس از خیرین مدرسه ساز به صورت مشارکتی تحویل گرفته ایم.
وی ادامه داد: برای کلاس‌های اول ابتدایی، هفتم و پایه دهم برنامه ریزی خاصی داشته ایم و از منظر ثبت نام و هدایت تحصیلی در این مقاطع آماده سازی شده است.
آذربایجان غربی دارای ۵۵۰ تا ۵۶۰ هزار دانش آموز است که در چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند.
از این تعداد ۴۰۰ مدرسه غیر دولتی است.
انتهای پیام/ب


۶.۵ میلیارد ریال برای اتمام ۸ مدرسه نیمه تمام در آذربایجان غربی تخصیص می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.