امضای قرارداد 5 پروژه بزرگ جاده سازی در افغانستان

قرارداد پنج پروژه بزرگ جاده سازی در افغانستان با هزینه یک و نیم میلیارد افغانی میان وزارت فواید عامه و چند شرکت خصوصی امضا شد.

امضای قرارداد 5 پروژه بزرگ جاده سازی در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، قرارداد پنج پروژه بزرگ جاده سازی میان وزارت فواید عامه و چند شرکت خصوصی امضا شد.

عملی شدن این پروژه ها نزدیک به یک و نیم میلیارد افغانی هزینه می برد که از سوی بانک جهانی پرداخته می شود.

بر این اساس، ۳۳کیلومتر جاده، یک پل و چندین برنامه مشورتی در ولایت های بادغیس، فاریاب، نورستان، خوست، بغلان و بامیان عملی می شود.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی که در مراسم امضای این قراردادها حضور داشت، این پروژه ها را اقدامی به سوی عملی شدن تعهدهای حکومت وحدت ملی خواند و افزود که عملی شدن این پروژه ها از بُعد اقتصادی، تاثیرهای منطقه ای خواهد داشت.

همچنین نماینده دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در این مراسم گفت: "من می خواهم اطمینان دهم که ما به همکاری با وزارت فواید عامه در انجام پروژه های توسعه ای در افغانستان متعهد هستیم. ما در حالی که مطمئن هستیم اصلاحات خوبی در وزارت فواید عامه افغانستان به وجود آمده، خواهان اصلاحات قوی و موثرتر دیگر نیز می باشیم تا زمینه برای کمک ها، رشد و توسعه افغانستان فراهم شود".

تلویزیون 1 نوشت: هرچند در 16  سال گذشته، میلیاردها دالر به منظور ایجاد زیربناهای بنیادی در افغانستان از سوی کشورهای کمک کننده پرداخت شده است، اما هنوز هم برخی از ولایت های افغانستان بیش از 10 کیلومتر جاده آسفالت ندارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار