حرکت ناشیانه وزیر خارجه سعودی در نشست نیویورک + فیلم

در نشست نیویورک که وزرای عربستان،قطر، مصر و ترکیه حضور داشتند، حرکت عجیب عادل الجبیر از چشم تیزبین خبرنگاران پنهان نماند.

حرکت عجیب وزیر امور خارجه سعودی در نشست نیویورک+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته در حاشیه نشست  وزرای خارجه قطر، عربستان، ترکیه و مصر که به منظور بررسی اوضاع سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل  برگزار شد اتفاق جالبی افتاد. 

در این نشست محمدبن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر، کنار عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان ایستاده بود. ظاهرا او به پیشنهاد  مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، دست خود را به سمت عادل الجبیر دراز کرد تا با او مصافحه کند اما جبیر که در دوراهی دست دادن و ندادن با او مانده بود، هیچ حرکتی نکرد و همچنان دست روی دست ایستاد.

در این لحظه تنها کاری که وزیر خارجه قطر انجام داد لبخندی بود که بر لب آورد. شاید او بهتر از هر کسی از پشت پرده روابط کشورش با عربستان آگاه است.

گفتنی است؛ محور صحبت ها در این نشست کاهش تنش در سوریه و تلاش‌ برای مذاکرات سیاسی و آزادی خاک سوریه از دست داعش بود. قطر از مدتها پیش به خاطر حمایت از ایران و اعتراف به قدرت این کشور در منطقه شدیدا مورد غضب سران سعودی قرار گرفته بود و اخیرا کمی این اختلافات کمرنگ شده است.

انتهای پیام/

دستپاچه شدن عادل الجبیر مقابل آل ثانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
خاک بر سرش روانی
Germany
ناشناس
۱۶:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود