شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی با ایجاد شبهه و هجوم به تفکر شیعی سعی دارند میان جوانان و سبک زندگی اسلامی فاصله ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در دنیای معاصر همه فعالان در مکاتب مختلف و همه تئوریسین‌های حوزه اندیشه و دین را به سمت برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آسیب شناسی برای شناخت چالش‌ها و آسیب‌های مکاتب و اندیشه‌های موجود سوق می‌دهند.


وی افزود: اگر آسیب شناسی از جامعه خود داشته باشیم درحال حاضر وضعیت موجود با وضعیت مطلوبی که باید به آن برسیم فاصله زیادی دارد و این فاصله راباید با نگاه دقیق علمی مبتنی بر آنچه که اقتضای روز است کم کرده و به هم نزدیک کنیم.


جاودانی گفت: امروز موضوع مهدویت و تفکر شیعی شدیدا از طیف‌های مختلف، ابزار و وسایل مختلف ارتباطی که دنیا امروز مجهز به آن است مورد هجوم واقع می‌شود و نزدیک به ٣٠٠ شبکه پیرامون تفکر شیعی تصویر و فیلم و مطلب ارائه می‌دهند و با ظرافت خاصی ایجاد شبهه می‌کنند و این شبهه‌ها توسط شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود و ذهن نوجوانان و جوانان را مشغول می‌کند و نباید از این موضوع غفلت شود.


وی افزود: جدایی از هجمه‌های مجازی، نوشتن کتاب‌های مختلف و انتشار فصلنامه ها، گاهنامه‌های تخصصی توسط دانشگاه‌های مطرح دنیا درباره تفکر شیعی و مهدویت خیلی خطرناک است از جمله دایره المعارف بریتانیا که مورد توجه جدی اغلب اساتید و دانشگاهیان دنیا است و حضرت مهدی را به عنوان کسی که می‌خواهد بیاید جهان را از صلح دور کند معرفی می‌کند و غفلت در این حوزه صدمات جبران ناپذیری را همراه دارد.


جاودانی گفت: فاصله از سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبری (حفظه الله) نتیجه غفلت از شبهات شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است.


انتهای پیام/ع


فاصله از سبک زندگی اسلامی نتیجه غفلت از شبهات فضای مجازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.