مديركل ثبت احوال استان قم:

صدور 313 هزار و 747 كارت ملی هوشمند در قم

مرادی با اشاره به آغاز طرح کارت ملی هوشمند از سال 91 گفت: 313 هزار و 747 کارت تا پایان مرداد ماه در قم صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  مرادی ، مديركل ثبت احوال استان قم با اشاره به آغاز طرح کارت ملی هوشمند از سال 91 اظهار کرد: 344 هزار و 433 نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و 326 هزار و 948 کارت صادر شده و 313 هزار و 747 کارت تا پایان مرداد ماه تحویل داده شده است.

وی با اشاره به پایلوت قرار گرفتن استان قم در طرح کارت ملی  هوشمند خاطرنشان کرد: متقاضیان باید به پایگاه اطلاع‌رسانی www.ncr.ir ثبت‌نام کنند و سپس اطلاع‌رسانی در زمینه نحوه اثر انگشت و ثبت‌نام تکمیلی به آنها اعلام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه عکس به طور مستقیم از متقاضیان گرفته می‌شود گفت: افراد باید با آمادگی برای گرفتن عکس‌ به مراکز مراجعه کنند.

مرادی با بیان اینکه کارت‌های ملی کاغذی سابق تا پایان امسال اعتبار دارد بنابراین افراد باید سریع‌تر برای کارت هوشمند اقدام کنند یادآور شد: 10 مرکز فعال در استان برای تکمیل ثبت‌نام و پنج مرکز برای تحویل کارت وجود دارد که سعی می‌شود در آینده این مراکز افزایش پیدا کند.

مديركل ثبت احوال استان قم با اشاره به اهمیت کارت‌های هوشمند جدید گفت: ‌پشت این کارت‌ها تراشه هوشمند تعبیه شده که امکان ذخیره اطلاعاتی بالایی دارد. اطلاعات کارت‌های بانکی، رانندگی، سلامت و پایان خدمت شخص در آینده در این کارت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مزایای دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: جامعه آماری استان حدود 800 هزار نفر است و تاکنون حدود نیمی از جامعه آماری برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کردند.

مرادی با اشاره به فراوانی نام‌ها در پنج ماهه نخست امسال گفت: نام‌های پسران به ترتیب 259 مورد علی، 237 مورد امیر علی، 195 مورد محمد حسین، 179 مورد امیر عباس و 161 مورد امیر حسین بوده است. در بین دختران به ترتیب 519 مورد فاطمه، 326 مورد زهرا، 216 مورد زینب، 172 مورد حلما و 155 مورد ریحانه انتخاب شده است.

انتهای پیام/ش

313 هزار و 747 كارت ملی هوشمند در قم صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار