علیخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افکار ترامپ شبیه به قرون وسطی است/ با فرهنگ عاشورا در برابر تهدید می ایستیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: تفکرات ترامپ شبیه به قرون وسطی است و افکار عمومی در دنیا اظهار نظراتش در سازمان ملل را مطرود می دانند.

افکار ترامپ شبیه به قرون وسطی است/ با فرهنگ عاشورا در برابر تهدید می ایستیممحمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سخنرانی وقیحانه و سبک سرانه ی ترامپ در سازمان ملل نسبت به ایران اظهار داشت: تفکرات رئیس جمهور آمریکا شبیه به قرون وسطی است و با شناختی که افکار عمومی دنیا در این مدت از او پیدا کرده اند ، تفکرات و اظهار نظراتش را مطرود می دانند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد : ترامپ از همان آغاز دوره ی ریاست جمهوریش با واکنش های فیزیکی و رفتارهای خشونت آمیز و سخت گیرانه مثل دیوار کشی در مرز با مکزیک ، جلوگیری از ورود مهاجران و اخراج آن ها ، حمله موشکی به خاک سوریه و تهدیدهای پیاپی کشورهای آسیایی به خصوص ایران نشان داده که فاقد فکر ، ایده و درک صحیح از مراودات و محاسبات بین المللی است .

وی با سطحی خواندن نگاه ترامپ نسبت به مسائل جهان افزود : رئیس جمهور آمریکا تصور می کند با زورگویی و ابراز خشونت می تواند به اهداف غلط و تجاوزگرانه خود برسد در حالی که سخت در اشتباه است.

علیخانی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا و ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد : وقتی رسانه ها و مردم دنیا صحبتهای کذب و توهین آمیز ترامپ که از خشونت و زورگویی و احساس تعیین وتکلیف کردن برای دنیا نشات گرفته و سخنرانی خوب و قاطعانه حسن روحانی را که برگرفته از حق و حقیقت و تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است، مقایسه کردند ، با عقلانیت حق را به جمهوری اسلامی ایران دادند و چهره واقعی ترامپ و دولت آمریکا بیش از پیش برای آنها آشکار شد.

وی ادامه داد : ملت ایران نشان داده است که هر گاه کشور تهدید می شود ، با وحدت و انسجام بیشتری در صحنه حاضر می شود و حتی گروه ها و جناح های مختلف اگر اختلاف سلیقه ای داشته باشند، همیشه در کنار هم مدافع منافع ملی کشور هستند .

علیخانی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس یادآوری کرد: درزمان هشت سال جنگ تحمیلی، مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد با رشادت و ایثار و از خودگذشتگی در نبردی نابرابر تحت رهبری امام خمینی ( ره ) از اسلام و کشور در برابر تجاوز دشمنان دفاع کرده و ثابت کردند، جمهوری اسلامی ایران جایی نیست که آن ها بخواهند چشم طمع به آن بدوزند.

اين رزمنده دفاع مقدس با اشاره به تقدیم بیش از 250 هزار شهید به اسلام و انقلاب و کشور در دوران دفاع مقدس تاکید کرد : امروز امنیت و اقتدار مثال زدنی ایران در دنیا را مدیون رشادت ها و شهامت های رزمندگان و شهدای آن دوران هستیم .

وی تصریح کرد : البته امروز همان اخلاص و روحیه ایثارگرانه و شهادت طلبانه را در جوانان غیور و شجاع مدافع حریم و حرم می بینیم .

علیخانی با اشاره به شهید مدافع حرم ، شهید محسن حججی بیان کرد : وقتی توصیه های ضبط شده این شهید گرانقدر به فرزندش که با اعتقاد و ایمان والا همراه بود را شنیدم، یاد روحیه معنوی و با اخلاص رزمندگان دفاع مقدس افتادم، بنابراین می بینیم که امروز چنین جوانانی همانند دوران جنگ تحمیلی، برای دفاع از کشور و ارزش ها وجود دارند.

وی با یادآوری شرایط نا برابر هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق ادامه داد : تجاوز صدام  به ایران از طرف همان کشورهای قدرتمند جهان که تا کنون هم دم از حقوق بشرمی زنند اتفاق افتاد و همین کشورهای غربی بودند که سلاح های شیمیایی برای بمباران مردم بی دفاع پشت جبهه ها در اختیارش قرار دادند، اما همه ی دنیا شاهد بود که تمام این ها نتوانست مردم ایران را به زانو در بیاورد و کشور ما با گذراندن این تجربه ها امروز قوی تر و محکم تر از گذشته شده است.

وی افزود: امروز قطعا کشور با شرایط و امکانات بهتر نسبت به دوران دفاع مقدس با هدایت رهبر انقلاب اسلامی و حمایت مردم به سمت پیشرفت حرکت می کند و فشار و تهدید نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و صفر و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اضافه کرد : الگو برداری از مبارزات ائمه اطهار (ع) به خصوص امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا  دلیل پیروزی های ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده و همین الگو جوانان  را به مسیر درست هدایت کرده است.

علیخانی گفت: ملت ما فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی در راه حق را از سیدالشهدا (ع) آموخته است و ان شاالله با همین فرهنگ، مقتدرانه در برابر تمام تهدیدات مستکبران و زورگویان می ایستد و به راه خود ادامه می دهد.


انتهای پیام/

واکنش رئیس جمهور به اظهارات ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار