رئیس جمهور افغانستان و دبیر کل سازمان ملل متحد، در خصوص تأمین صلح و ثبات و مبارزه با تروریسم در افغانستان و همچنان مسایل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

مسائل امنیتی، محور گفتگوهای «اشرف غنی» و دبیرکل سازمان مللبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در آخرین روز سفرش به ایالات متحده آمریکا با «انتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

رئیس جمهور افغانستان و دبیر کل سازمان ملل متحد در این دیدار، در خصوص تأمین صلح و ثبات و مبارزه با تروریسم در افغانستان و همچنان مسایل منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که ارزیابی ها در مورد اصلاحات نهادهای سازمان ملل متحد در افغانستان به پایان رسیده است و حکومت افغانستان از این روند استقبال نموده و آن را مورد ستایش قرار می دهد.

انتونیو گوترش نیز با اعلام حمایت همه جانبۀ خود از پروسۀ صلح در افغانستان اعلام کرد: سازمان ملل متحد به عنوان یک همکار دائمی با دولت و مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

وی افزود: ما از طریق اصلاحات می توانیم هماهنگی بیشتری میان نهادهای سازمان ملل متحد در افغانستان به وجود آوریم و اثر گذاری خود را افزایش دهیم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.