تولید سالانه چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالانه چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پنج شنبه شب در همایش آغاز هم زمان کشت پائیزه گندم در سراسر کشور اظهارداشت: در سال زراعی ۹۷-۹۶ در حدود ۳۴۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم پائیزه آبی و دیم خواهد رفت.

وی ادامه داد : در سال زراعی ۹۶-۹۵ در حدود ۳۶۴ هزار هکتار ازاراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم رفته بود که به دلیل عدم بارندگیهای مناسب در فصل پاییز و پراکنش نا مناسب بارندگی ها در فصل بهار تولیدگندم استان بیش از ۵۰۰ هزار تن برآورد می شود که از این میزان در حدود ۴۰۰ هزار تن تا کنون به عنوان گندم مازاد بر مصرف زارعین استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: به طور میانگین سالانه ۱۰۰ هزار تن گندم زارعین جهت بذور خود مصرفی خود نگه داری می کنند.

وی افزود :مسیر توسعه یافتگی از مسیر کشاورزی می گذرد و برای گذر از کشاورزی معیشتی کنونی و رسیدن به کشاورزی اقتصادی و مدرن ناچار هستیم از فناوری ها و تکنولوژی های روز بهره بگیریم.

کریم زاده افزود: سالانه به طور میانگین بیش از چهار میلیون تن محصولات زراعی معادل ۷۰ درصد از تولیدات بخش کشاورزی استان در زیر بخش زراعت تولید می شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان باید با تجهیز اراضی زراعی به سیستم های نوین آبیاری و افزایش ضریب مکانیزاسیون و اجرای کشاورزی حفاظتی و همچنین رعایت تاریخ کشت به موقع محصول در راستای افزایش بهره وری و راندمان تولید مزارع خود اهتمام داشته باشند.

کریم زاده گفت : در مجموع از صددرصد عوامل موثر بر افزایش راندمان تولید در حدود ۲۵ درصد مکانیزاسیون، ۲۵ درصد تغذیه مناسب، ۲۰ درصد بذور و مابقی نیز مدیریت مناسب مزرعه از مرحله کشت تا برداشت است.

انتهای پیام/م

342 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت گندم پائیزه می رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.