امام جمعه بروجرد گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) در روزعاشورا اقامه فریضه امر به معروف ونهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت السلام والمسلمین حسن ترابی درخطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد گفت: هفته اول محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده وعمل به این فریضه وظیفه مردم و حاکمیت اسلامی است.

فلسفه قیام عاشورا اقامه امر به معروف و نهی از منکر است

وی تاکید کرد: مسلمانان نباید نسبت به دین، اسلام، قرآن و سلامت جامعه بی تفاوت باشند.

امام جمعه بروجرد گفت: مردم وظیفه دارند با تذکر لسانی به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمک کنند و حکومت اسلامی نیز وظیفه دارد بسترهای عمل به این فریضه را در جامعه فراهم کند.

حجت السلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه بهترین معروف دراین ایام بیان فلسفه قیام امام حسین(ع) است اضافه کرد: این ایام فرصت خوبی برای جوانان و نوجوانان است تا با حضور در هیات های مذهبی با فلسفه قیام عاشورا آشنا شوند.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس ادامه داد: ملت ایران باید تا همیشه تاریخ افتخارات دفاع مقدس را گرامی بدارند.

خطیب این هفته نمازجمعه بروجرد اظهار کرد: همه ساله ابعاد جدیدی از حماسه بزرگ دفاع مقدس بیان می شود اما زمان که به جلو می رود ابعاد گسترده تری از آن نمایان می شود.

حجت السلام والمسلمین ترابی گفت: اگر امروز دشمنان اسلام، قرآن و ایران جرات تجاوز به این آب و خاک را ندارند مرهون رشادت های فرزندان غیور اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

وی در ادامه گفت: آنچه امروز سایه شوم جنگ را از سر ملت ایران دور کرده است روحیه ایثار و از جان گذشتگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه بروجرد گفت: امروز قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح و توان دفاعی و نظامی ایران اسلامی در برابر دشمنان بی نظیر است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی ادامه داد: ملت ایران افتخارات بزرگ دوران دفاع مقدس را از برکت خون شهدا، امام، رهبری و فداکاری رزمندگان اسلام می دانند.

وی بیان کرد: نسل امروز و فردا قدر ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را می داند و برای حفظ آن ازهیچ ‌تلاشی دریغ نخواهد کرد.

امام جمعه بروجرد گفت: رئیس جمهورنادان امریکا ملت ایران را حامی تروریسم اعلام کرده و این درحالی است که امریکا بزرگترین مدافع تروریسم درمنطقه وجهان است.

حجت السلام والمسلمین ترابی افزود: ملت ایران تاکنون صادقانه شعارمبارزه با تروریسم را سر داده و در حمایت از مظلومان جهان همواره ایستاده است.

وی اضافه کرد: هر روز در گوشه ای از ایالت های امریکا صدای اعتراض تبعیض نژادی بلند می شود که این مهم نشان دهنده نقض حقوق بشر دراین نقطه ازکشوراست.

امام جمعه بروجرد با اشاره به موضوع برجام گفت: امروز دولت آمریکا و شخص ترامپ نمی خواهند برجام را پاره کنند و از آن خارج شوند زیرا برجام به نفع آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: ملت ایران، مردمی مقتدرهستند که هیچ گاه زیر بار زوراستکبار جهانی نرفته و نخواهد رفت.

وی بیان کرد: ملت ایران محکم و استوار بر سر مواضع به حق خود ایستاده است و تسلیم زیاده خواهی امریکا نمی شود.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل افزود: رئیس جمهوری در سخنرانی خود در سازمان ملل قاطعانه از مواضع ایران دفاع کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.

در پایان نماز جمعه نمازگزاران از مصلی نماز جمعه تا میدان صفا بروجرد را در پاسخ به سخنان ترامپ شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و راهپیمایی کردند.

انتهای پیام / د

فلسفه قیام عاشورا اقامه امر به معروف و نهی از منکر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.