اجرای طرح مبارزه با شپش در مدارس روستایی مازندران

طرح مبارزه با شپش در مدارس روستایی مازندران با مشارکت خانه بهداشت و بهداشت یاران روستایی اجرا می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه طرح مبارزه با آلودگی شپش با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از سال گذشته در حال اجراست، گفت: امسال این طرح زودتر شروع شده تا در شروع سال تحصیلی مبارزه با آن را داشته باشیم.

وی دلیل عمده انتقال این آلودگی را از طریق خانواده به مدرسه دانست و گفت: در مدرسه نیز از طریق همنشینی دانش‌آموزان با هم، از دانش‌آموزی به دانش‌آموز دیگر منتقل می‌شود و امری است که در تمام کشور و دنیا وجود دارد.

معاون سلامت آموزش و پرورش مازندران در رابطه با مبارزه با شپش در مدارس روستایی افزود: در روستاها خانه بهداشت و بهداشت یاران روستایی موظف هستند تا در مدارس دانش‌آموزان را معاینه کرده و شامپو و مواد شوینده رایگان در اختیار دانش‌آموز قرار دهند.

ساداتی گفت: آلودگی به شپش بیشتر از انکه مسئله جسمی باشد، بیشتر مسئله روحی و روانی است بر آموزش اولیا در این زمینه نیز تأکید کرد.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت بهداشت دهان و دندان از سال گذشته انجام و تمامی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در قالب این طرح قرار گرفتند، افزود: در سطح کشور جزو سه استان اول هستیم که این طرح اجرا شد و علاوه بر آن تمام دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی که قالب این طرح نبودند، با کمک معاونت علوم پزشکی دانشگاه، دندان آنها مورد معاینه قرار گرفت و درمان شدند.

انتهای پیام/آ

مبارزه با شپش در مدارس مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار