فعالیت سفیران سلامت در مدارس مازندران

۱۱ هزار دانش آموز مازندران در سال تحصیلی جدید سفیر سلامت شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدعلی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۱۱ هزار دانش‌اموز با عنوان سفیر سلامت در استان هستند، گفت: بهداشت یاران در مدارس ابتدایی بسیار به وضعیت بهداشتی مدارس کمک می‌کنند و از اولیا پزشک و پیراپزشک نیز در مدارس برای انجام معاینات و غربالگری رایگان کمک گرفته شد.

وی با بیان آنکه طرح مقابله با بیماری اچ. آی. وی. از سال گذشته اجرایی شده، افزود: امسال نیز با کمک دانشگاه علوم پزشکی، مقابله و چونگی برخورد، آشنایی و پیشگیری از آن آموزش داده شده چرا که عدم آشنایی می‌تواند موجب آسیب شود.

ساداتی با اشاره به اینکه کارگاه تغذیه سالم مواد غذایی مجاز و غیرمجاز به همه بوفه ها اعلام و نظارت انجام می‌شود ، گفت: امسال با همکاری معاونت بهداشتی علوم پزشکی، نظارت از سوی این معاونت هم انجام خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران دو حیطه مهم معاونت تربیت بدنی و سلامت را بهداشت و سلامت دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برشمرد و افزود:عمده فعالیت‌های ما دانش‌آموز محور، مشارکت محور، مدرسه محور و برنامه محور باشد که همه این موارد بر اساس سند تحول بنیادین شکل گرفته و این سند در این معاونت در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه افزایش نقش تربیت بدنی، در ایجاد سلامت و شادابی در دانش‌آموزان نقش موثری دارد، گفت: فعالیت‌های خوبی برای این بخش تعریف شده است و امسال نیز گسترش خواهد یافت.

ساداتی از جمله منابع اعتباری برای خرید تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس را اعتبارات وزارتخانه که بیشتر به مناطق محروم تعلق می‌گیرد، اعتبار درآمدهای استان و شهرستان، مشارکت مردمی و سایر دستگاه‌های مرتبط برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه تمام مدارس باید به صابون مایع و سایر لوازم بهداشتی مجهز باشند، گفت: هم در طرح مهر و هم به‌صورت میدانی این امر در حال بررسی است که اگر مدارسی وسائل بهداشتی را در سال تحصیلی نداشته باشند، حتما پیگیری می‌شود.

وی در رابطه با طرح پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیگی گفت: این طرح در ۸ شهرستان با یک هزار ۹۰۰ دانش‌آموز اجرا شد و افراد دارای این اختلالات شناسایی شدند و برخورد و معاینات مناسب انجام شد.

انتهای پیام/آ

دانش آموز سفیر سلامت در مدارس مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار