معاون بنیاد شهید استان اصفهان:

ویژه برنامه‌های محرم در گلستان شهدا

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: دو برنامه شاخص عزاداری هر صبح و شام، محرم امسال در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی قریشی  اظهار کرد: تقارن 37 مین سالگرد دفاع مقدس با دهه محرم باعث شد تا آئین‌های سنتی و اصیل عزاداری و خلاقیت در ارائه محتوای برنامه متناسب با مخاطبان جامعه پیش‌بینی شود.

وی افزود: آنچه استکبار جهانی را مستأصل کرده است همین فرهنگ عاشورایی ملت‌های مبارز است، امربه‌معروف و نهی از منکر جزو پیام‌های عاشورایی و دفاع مقدس است، در همین راستا به مدت 10 روز اقامه نماز جماعت به همراه زیارت عاشورا و سخنرانی در کنار قبور مطهر شهدا با حضور آحاد جامعه برگزار می‌شود، این برنامه از ساعت 5 صبح تا ساعت 6:30 ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: همچنین شب‌ها با حضور دسته‌های عزاداری و هیأت‌های مذهبی از بعد از نماز مغرب و عشا با شهدا تجدید پیمان و ادای احترام کرده و در خیمه حسینی به عزاداری می‌پردازیم.

وی اضافه کرد: سیزدهمین مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) همزمان در 3 هزار و 500 نقطه در سطح جهان برگزار می‌شود که در اصفهان نیز با حضور شیرخوارگان اصفهانی به دلیل همزمانی با رژه نیروهای مسلح، در نقاط دیگر شهد در اولین روز محرم برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز شهید مطهری جانبازان نخاعی (هیأت متوسلین به حضرت ابوالفضل العباس) واقع در خیابان کمال اسماعیل به مدت 10 شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا، سخنرانی و استقبال از هیأت‌های مذهبی برنامه برگزار می‌شود؛ همچنین عطرافشانی مزار مطهر شهدا روز 6 مهرماه در سراسر گلستان‌های شهدا در سراسر استان از ساعت 5 عصر انجام می‌شود.

قریشی ابراز داشت: روز 5 مهرماه دیدار از جانبازان دفاع مقدس در مرکز توان‌بخشی شهید مطهری اصفهان، امام حسین (ع) خمینی‌شهر، شهید رجایی نجف‌آباد و خاتم‌الانبیا در کاشان از ساعت 9:30 الی 11:30 انجام می‌شود؛ نصب پرچم‌های مشکی بر روی مزار شهدا نیز انجام شده است.

وی اذعان داشت: اعزام راویان در مدارس و محیط‌های دانشگاهی نیز انجام می‌شود؛ برنامه مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران با اتاق بازرگانی نیز با عنوان بزرگداشت هفته دفاع مقدس در روز چهارشنبه (5 مهرماه) با تجلیل از ایثارگران شاخص حوزه کارآفرینی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.