معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش؛

تحصیل ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در کشور

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی کشور از تحصیل ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در کل کشور خبر داد.

تحصیل ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در کشور به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضوان حکیم زاده سرپرست معاونت آموزش ابتدایی کشور صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور که با حضور مسئولان کشوری و استانی در دبیرستان شاهد هوشمند سنندج برگزار شد، با بیان اینکه کردستان مهد دلیری، آزادگی و فرهنگ است گفت: حضور مسئولان در این جلسه نشانه اهتمام آنها به کار تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند افزود: از این تعداد ۷ میلیون ۷۰۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۱ میلیون ۴۰۰ هزارنفر در پایه اول مشغول تحصیل بوده که در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

حکیم زاده بیان کرد: استان کردستان در کل کشور اولین استانی بوده است که بیشترین تلاش را برای افزایش پوشش نرخ نوآموزان پیش دبستانی داشته است.

معاونت آموزش ابتدایی کشور با اشاره به اینکه کار معلمی شغل انبیاء بوده و اساس آن رحمت است، گفت: در قرآن کریم ۷۲ بار لفظ رحمت به کار گرفته شده است که  معلمان ما هم باید  رحمت و بخشش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حکیم زاده بابیان اینکه معلمان کارگزاران اصلی نظام آموزشی هستند و تک تک کلماتشان تاثیر گذار است، بیان کرد: اساس هستی بر مشارکت و همدلی است و دانش آموزان و معلمان با مشارکت خود می توانند موفقیت را به دست آورند.

وی به همزمان شدن ایام بازگشایی مدارس با ماه محرم اشاره کرد و افزود: زمانی که ما محرم را پاس می داریم باید امام حسین و یارانشان را الگو قرار داده و با درس گرفتن و تبعیت از ایشان  معرفت واقعی را کسب کنیم.


انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.