همزمان با سراسرکشور

زنگ آغازمهر در کاشان با مهر حسینی و نوای محتشم نواخته‌شد

دانش‌آموزان کاشانی سال تحصیلی 96-97 را در نخستین روز از ماه مهر با زنگ محرم، محتشم و دفاع مقدس در آیین افتتاح مدرسه خیرساز مازوچی آغاز و مشق کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان، در این آیین که در مدرسه خیرساز «عباس مازوچی» اجراشد گفت: بیش از 54 هزار دانش آموز این شهرستان امسال سال تحصیلی جدید را با رنگ و بوی  محرم حسینی، مرثیه عاشورایی محتشم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی آغاز می کنند تا با درس دینداری و مکتب داری در مدرسه عشق کلاس ایثار و شهادت ، شهامت و مقاومت ، جانبازی و فداکاری را نیز مشق کنند.

محمود خدمتی، با اشاره به مدرسه خیرساز دکتر عباس مازوچی افزود: این مدرسه با مساحت یکهزار و 27 مترمربع در شش کلاس درس و اعتبار 10 میلیارد ریال در 10 ماه ساخته شد.

وی، تقدیر از حمایت‌ها و مساعدت‌های مادی و معنوی خیران مدرسه‌ساز در کاشان تصریح‌کرد:خیران کاشانی درچهار سال گذشته 90 میلیارد تومان برای بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش آموزش و پرورش هزینه کردند.

به‌گفته‌وی، اگر تعامل و همکاری خوب خیران مدرسه‌ساز آنها امروز کاشان با بحران فضای آموزشی روبرو بود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان،تعداد دانش آموزان 150 آموزشگاه دوره ابتدایی را در این شهرستان 32 هزار (15530 دختر و 16470 پسر) نفر یادآورشد و گفت: 6200 دانش‌آموز کلاس اولی در سال جدید درس و تحصیل را آغاز کردند.

خدمتی ، تعداد دانش آموزان 80 آموزشگاه دوره متوسطه اول را 13 هزار دانش آموز (6700 دختر و 6300 پسر) خاطرنشان کرد و گفت: 9 هزار و 500 نفر دانش آموز (5 هزار دختر و 4500 پسر) نیز در 65 مدرسه دوره متوسطه دوم همزمان با سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می شوند.

وی تصریح کرد: 4 هزار نفر از مجموع دانش آموزان کاشانی روستایی هستند که در 80 واحد آموزشی تحصیل می کنند.

شایان ذکر است: آیین زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی با نواخت زنگ محرم، محتشم و دفاع مقدس بویژه شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، فرماندار کاشان، رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره ارشاد شهرستان کاشان و سایر مسوولان در مدرسه خیرساز عباس مازوچی کاشان اجراشد.

 

انتهای پیام/م

 

بازگشایی مدارس در کاشان با مِهر حسینی و نوای محتشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.