پلمپ کشتارگاه‌های سنتی دام در مازندران

تمام کشتارگاه‌های سنتی دام در مرکز و شرق مازندران پلمپ شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت:  بر اساس مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان مقرر شد، کشتارگاه‌های سنتی در استان تعطیل و کشتار دام به سمت صنعتی هدایت شود.

 

وی افزود: به منظور حفظ سلامت عمومی جامعه و با در نظر گرفتن سلامت شهروندان و مصرف کنندگان، با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر دامپزشکی استان، تمام کشتارگاه‌های سنتی دام در مرکز و شرق استان تعطیل و گوشت بهداشتی و سالم در این شهرستان‌ها توسط ۲ کشتارگاه صنعتی در شهرستان‌های ساری و بابل تامین می‌شود.

 

مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به وجود دو کشتارگاه نیمه صنعتی در شهرستان‌های تنکابن و نور، گفت: به دلیل وجود جمعیت‌های شناور در غرب استان و مقاومت‌های محلی، متاسفانه کشتارگاه‌های سنتی دام در غرب استان کماکان در حال فعالیت است، اما دامپزشکی با استقرار نیروی ثابت دولتی در این کشتارگاه‌ها تلاش می‌کند تا گوشت سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

 

رضوانی تاکید کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی دام، حیوان تحت نظارت بهداشتی مسئولان فنی – بهداشتی که از دامپزشکان تحصیل کرده می‌باشند و همچنین تحت نظارت ناظران شرعی که از روحانیون بوده، کشتار و پس از مراحل قرارگیری در پیش سردکن، با برچسب تگ و ضرب مهر‌های بهداشتی دامپزشکی و صدور مجوز‌های لازم با خودرو‌های مخصوص حمل به مراکز عرضه منتقل و در آنجا نیز با نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی به مصرف کنندگان تحویل می‌شود.

 

وی گفت: در صورت تشخیص مواردی در معاینه قبل از کشتار دام و یا حین بازرسی بهداشتی توسط مسئولین فنی بهداشتی مستقر در زمان فعالیت کشتارگاه در حین و بعد از کشتار، لاشه به صورت موضعی و یا کلی ضبط و یا اجازه مصرف مشروط داده می‌شود.

 

مدیر کل دامپزشکی مازندران اعلام کرد: با دستور دادستان شهرستان چالوس و با همکاری نیروی انتظامی کشتارگاه سنتی دام شهرستان چالوس به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی و موارد زیست محیطی پلمپ و از ادامه فعالیت این واحد سنتی جلوگیری شد.

 

رضوانی افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی در این شهرستان با اخذ مجوز‌های لازم از دامپزشکی زمین مورد نظر را معرفی و در حال احداث کشتارگاه صنعتی دام بوده که انتظار می‌رود با توجه به مشکل پپش آمده در عملیات ساختمانی آن نیز تسریع شود.


انتهای پیام/ع

کشتارگاه‌های سنتی مازندران پلمپ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار