با هدف آمادگی برای فراگیری زبان و ادبیات فارسی:

دوره آموزشی یک ساله ویژه نوآموزان دو زبانه برگزار می‌شود

دوره آموزشی یک ساله ویژه نوآموزان دو زبانه مقطع پیش دبستانی در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در آیین زنگ مهر در دبستان حضرت معصومه (س) شهرکرد، برگزاری دوره آموزشی ویژه نوآموزان دو زبانه مقطع پیش دبستانی را از برنامه‌های سال جاری این وزارتخانه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات دانش آموزان دو زبانه مقطع پیش دبستانی کشور، نداشتن آشنایی کافی با زبان و ادبیات فارسی است گفت: این دوره آموزشی در سال‌های گذشته به صورت فشرده بود، اما با تصمیم وزارت آموزش و پرورش، به صورت یک ساله برگزار خواهد شد.

فضلی ادامه کرد: در این راستا نوآموزان پیش دبستانی در سراسر استان‌ها با حمایت دولت، از این دوره‌های آموزشی بهره مند می‌شوند تا آمادگی لازم را برای فراگیری زبان و ادبیات فارسی در کلاس اول به دست آوردند.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۴۰۰ هزار نوآموز در مقطع پیش دبستانی در کشور ثبت نام کرده اند که پیش بینی می‌شود این تعداد تا یک میلیون نفر نیز افزایش یابد.

گفتنی است: امسال ۱۴ هزار نوآموز در مقطع  پیش دبستانی در استان چهارمحال و بختیاری ثبت نام کردند.

حضور در آیین بازگشایی مدارس، بازدید از دو مرکز پیش دبستانی شهرکرد و نشست با معاونین آموزشی پیش دبستانی و ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، از برنامه های سفر یک روزه مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.