کوهنوردی سمنانی که رکورد دنیا را زد

محمد مخمس جوان مهدیشهری توانست رکورد دوی استقامت بر فراز قله ی دماوند را در دنیا بزند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد مخمس جوان 30 ساله ی مهدیشهری که در جدیدترین رکوردی که ثبت کرده توانسته است رکورد دوی استقامت بر فراز قله ی دماوند را در دنیا بزند و سین جیم باشگاه خبرنگاران سمنان نیز به  سراغ این ورزشکار پر تلاش رفته است.

سین : خودتان را معرفی کنید ؟

جیم :  محمد مخمس هستم متولد 1366 و اهل شهرستان مهدیشهر.

سین : چند ساله که در رشته ی کوهنوردی فعالیت می کنید ؟

جیم :  از 8 سالگی وارد رشته ی کوهنوردی شدم و  در حال حاضر 22 سال است که در رشته ی کوهنوردی فعالیت می کنم .

سین : چه چیزی باعث شد که به رشته ی کوهنوردی علاقه مند شوید؟

جیم: عامل اصلی علاقه من به رشته کوهنوردی پدرم بود چون پدرم از موسسان هیئت کوهنوردی شهرستان مهدیشهر و استان سمنان است و یکی از کوهنوردان بسیار خوب در سطح کشور است .

 کوهنوردی که هیچ گاه دست از تلاش بر نمی دارد

سین : چقدر خانواده در این راه سخت همراه شما هستند؟

جیم : خانواده من، همیشه من را همراهی کردند ، پدر و مادرم همیشه من را حمایت کردند و در حال حاضر هم که متاهل شدم، همسرم و خانواده ی همسرم من را بسیار حمایت می کنند و همیشه در این راه من را تشویق می کنند .

سین:  تا به امروز چند قله ی معروف را فتح کردید؟

جیم : تا به امروز تمامی قلل مرتفع ایران را در فصل تابستان و زمستان صعود داشته ام و البته  این کار بسیار مشکلی بوده است ، قله ی مرتفعی که در آرارات ترکیه است ، چندین بار به قله های دماوند و سهند و سبلان صعود داشته ام  و بسیاری از عناوین و صعود های دیگر که همگی حاصل تلاش بی وقفه و لطف خداوند در همه ی این سال ها  بوده است .

 کوهنوردی که هیچ گاه دست از تلاش بر نمی دارد

سین : چند سال است که سرپرست تیم کوهنوردی هلال احمر استان سمنان هستید؟

جیم: در حال حاضر 4 سال است که مسئول تیم کوهنوردی هلال احمر استان سمنان هستم و هر ساله در بسیاری از ماموریت های امدادی هلال احمر استان سمنان ، مدیریت عملیات را به عهده دارم .

سین : از آخرین رکوردی که در دنیا ثبت کردید توضیح دهید؟

جیم : آخرین رکوردی که من و هم تیمی های من ثبت کردیم، دوی استقامت بر فراز قله ی دماوند بود که مسیری به طول 5 هزارو 200 متر را بر فراز قله ی دماوند دوی استقامت داشتیم و این اولین بار است که این رکورد در دنیا ثبت می شود، برای اینکه این رکورد ثبت شود من به همراه دو نفر از هم تیمی های من ماه ها تلاش کردیم تا به این نتیجه برسیم .

کوهنوردی که هیچ گاه دست از تلاش بر نمی دارد

 سین : هدفتان برای آینده چیست ؟

جیم : به آینده بسیار خوش بین هستم و می خواهم تلاش کنم تا رکورد دوی استقامت بر فراز قله ی دماوند را ارتقا دهم و هدف های دیگری هم دارم که تا عملی نشدن آنها سعی می کنم در جایی بازگو نکنم .

سین : چه توصیه ای برای افرادی که می خواهند وارد این رشته بشوند دارید ؟

جیم : توصیه من به افرادی که می خواهند وارد این رشته بشوند این است که ایمنی را بسیار در این ورزش در نظر داشته باشند ، ورزش کوهنوردی بسیار ورزش پرخطری است و اگر ایمنی را در انجام کار نداشته باشند آسیب های جبران ناپذیری می بینند و توصیه دیگر من به علاقه مندان به این رشته این است که کوهنوردی را از پایه آموزش ببینند زیرا آموزش آکادمیک در این ورزش بسیار مهم است .

سین: تا حالا شده تصمیم بگیرید که از ایران بروید و این رکورد ها را برای هر کشوری غیر از ایران ثبت کنید ؟

جیم : من همیشه عاشق ایران بودم و هستم ولی گاهی اوقات شرایط باعث می شود که من بی انگیزه شوم و تصمیم می گیرم در کشوری دیگری این رکورد ها را ثبت کنم  ، ولی همیشه عشق به ایران من را از این تصمیم منصرف می کند .

 کوهنوردی که هیچ گاه دست از تلاش بر نمی دارد

سین : وقتی به قله ای صعود می کنید چه حسی دارید؟

جیم : وقتی به قله ای صعود می کنم و از بالای قله به همه چیز نگاه می کنم  عظمت خداوند را می بینم و حس دیگرم این است که باید از فردا برای هدف بعدی تلاش کنم .

سین : کلام آخر.

جیم : در آخر می خواهم از هلال احمر استان سمنان و شخص مدیر عامل این اداره کل تشکر کنم که همیشه من راحمایت کرده اند و از بانک توسعه و تعاون استان سمنان و اداره ورزش و جوانان استان هم تشکر می کنم ، تشکر ویژه از هم تیمی های خودم عباس سلمانیان و محمود حیدریان دارم و از مربی خوب خودم یاسر خورشیدی بسیار ممنون هستم که با انگیزه همیشگی که به من می دهند در پیشرفت من بسیار موثر هستند و از خانوده خودم و همسرم و خانواده همسرم هم بسیار تشکر می کنم که همیشه در خانه نبودن های من را بسیار تحمل می کنند و همیشه به من انگیزه و قوت قلب می دهند .

کوهنوردی که هیچ گاه دست از تلاش بر نمی دارد

 انتهای پیام / ذ

 

رکورد دوی استقامت بر فراز قله دماند توسط ورزشکار مهدیشهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.