ناصری نژاد در نطق میان دستور:

هیچ کسی به فکر نجات تالاب‌های استان خوزستان نیست

نماینده شادگان گفت: تالاب بین‌المللی شادگان بر اثر انتقال آب و سدسازی‌های متعدد در حال نابودی است و هیچ کسی به فکر چاره نیست.

هیچ کسی به فکر نجات تالاب‌های استان خوزستان نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم خوزستان و شادگان در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی ایران بحث اشتغال و بیکاری است که برای ایجاد اشتغال باید گام‌هایی جدی برداشته شود اما دولت نتوانسته است آنطور که انتظار می‌رود به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند.

ناصری نژاد تصریح کرد: بیکاری مردم را آزار می‌دهد و موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای در جامعه شده است، فقر، یأس و بسیاری از مشکلات اجتماعی از پیامدهای مشخص پدیده مخرب بیکاری است. به نیمه دوم سال رسیده‌ایم اما نتیجه قابل قبولی از اقتصاد مقاومتیکه شعار آن تولید و اشتغال است ارائه نشده است لذا باید با استفاده از مدیران کارآمد، متعهد، مؤمن و انقلابی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و استفاده از همه امکانات چاره‌ای برای ایجاد اشتغال بیابیم.

نماینده مردم خوزستان بیان کرد: کشور ایران آنقدر ظرفیت دارد که بتوان با استفاده صحیح از آن بر این معضل غلبه کرد و میلیون‌ها فرصت شغلی به وجود آورد.

وی ادامه داد: کشاورزی و محیط زیست از فرصت‌هایی است که می‌توان به واسطه آن اشتغال قابل توجهی در کشور ایجاد کرد اما لازم به ذکر است که کشاورزی و محیط زیست در خوزستان رو به نابودی است و به دلیل استفاده ناعادلانه از آب به چالش تبدیل شده‌اند.

ناصری‌نژاد تأکید کرد: خوزستان که سال‌های سال به سرزمین آب و آفتاب شهره بوده است اکنون دیگر آبی ندارد و می‌توان آن را سرزمین آفتاب نامید و همچنین رودخانه‌های پر آب این استان یکی پس از دیگری خشک می‌شوند و مزرعه‌های اطراف آن‌ها در حال نابودی است.

نماینده مردم خوزستان گفت: مردم این استان با توجه به شرایط موجود مجبور به مهاجرت هستند و تالاب‌های این استان یکی پس از دیگری خشک می‌شوند و ایجاد بحران می‌کنند، تالاب بین‌المللی شادگان که از بزرگترین و مهمترین تالاب‌های کشور است بر اثر انتقال آب و سدسازی‌های متعدد و عدم وجود برنامه مناسب در حال نابودی است و هیچکس به فکر چاره برای نجات این تالاب‌ها نیست.

وی افزود: طوفان نمک یکی از بحران‌های جدی است که در صورت خشک شدن تالاب‌ها ایجاد خواهد شد. مسئولان و مدیران لطفا از خواب غفلت بیدار شوید چرا که دیگر خواهان فرصت جدید اشتغال نیستیم بلکه می خواهیم فرصت‌های موجود از دست نروند، چرا وعده‌های داده شده برای حل مشکلات عملی نمی‌شوند.

ناصری نژاد تصریح کرد: تا چه زمانی باید شاهد از بین رفتن تالاب‌ها، رودخانه‌ها و نخلستان‌ها باشیم و دقیقا تا چه زمانی باید شاهد بیکاری و مهاجرت جوانان باشیم؟

نماینده مردم خوزستان بیان کرد: اگر روند فعلی ادامه پیدا کند در آینده‌ای نه چندان دور تمامی شهرستان‌های ما خالی از سکنه خواهد شد و دولت طی سال‌های گذشته برای اصلاح وضعیت موجود وعده‌های زیادی داده است اما در عمل کمترین اقدام را به عمل آورده است.

وی گفت: همه مردم خوزستان از مبحث انتقال آب ناراحت هستند و البته به وضوح مشاهده کرده‌اند که نمایندگان این استان در وزارت نیرو چگونه ایستادگی کرده‌اند و یکی از دغدغه‌های ما در وزارت نیرو، انتقال آب است.

ناصری‌نژاد تاکید کرد: مردم از وعده وعید‌ها و مصوبه‌های اجرا نشده خسته هستند، اگر مشکل آب زراعی شادگان حل نشود کشاورزی در این منطقه از بین خواهد رفت.

نماینده مردم خوزستان اظهار کرد: رودخانه‌ها و نخلستان‌های ما نیاز به رسیدگی دارد چرا که اگر زمان بگذرد دیگر نمی‌توان برای آن‌ها کاری کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار