پیش بینی تولید 90 تن برنج سفید از شالیزارهای خلخال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: پیش بینی می شود 90 تن برنج سفید از شالیزارهای جنوب خلخال تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ذبیحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال با بیان این مطلب گفت: پیش بینی می شود 90 تن برنج سفید از 180 تن شلتوک جمع آوری شده از شالیزارهای منطقه تولید شود.

وی از آغاز برداشت شلتوک برنج از 60 هکتار از شالیزارهای جنوب خلخال خبر داد و افزود: کاربرداشت برنج از شالیزارهای روستاهای برندق و مزرعه بخش خورش رستم خلخال همه ساله از اواخر شهریورماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: برنج تولید شده در شالیزارهای خلخال از نوع مرغوب بوده و از ارقام کاشته شده در این منطقه می توان به رقم های هاشمی٬ علی کاظمی و صدری اشاره کرد.

ذبیحی با اشاره به نبود ماشین آلات مکانیزه کشاورزی در منطقه افزود: در حال حاضر کاربرداشت برنج هم به صورت دستی و هم بوسیله کمباین انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه برای مکانیزه کردن کار برداشت محصول آماده ارائه تسهیلات برای خرید ماشین آلات مکانیزه به شالیکاران هستیم، گفت: در حال حاضر شالیکاران باید محصول خود را برای استحصال برنج سفید به شهرهای مجاور حمل کرده و متحمل هزینه های اضافی شوند که در این راستا سرمایه گذاری برای احداث کارخانه برنجکوبی در این منطقه بیش از پیش نیاز است.

وی مرغوبیت برنج تولیدی این شهرستان را ناشی از وجود آب و خاک با کیفیت٬ نور و دمای بسیار مناسب و نیز پرهیز از استفاده بی رویه از سموم ضد آفت و بیماری و برخی از کودهای شیمیایی دانست.

 

انتهای پیام/ح

آغاز برداشت شلتوک برنج از شالیزارهای جنوب خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.