نظارت 20 اکیپ بر ذبح بهداشتی و شرعی دام های نذری در استان

امسال 20 اکیپ ثابت و سیار در استان زنجان و بر روند کشتار و ذبح دام های نذری نظارت و بازرسی خواهند داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: همزمان با فرارسیدن ایام محرم، برنامه های دورن سازمانی و برون سازمانی مختلفی در دستور کار حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قرار می گیرد.

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های نذری عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) را از جمله برنامه های حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان در ایام محرم برشمرد و تصریح کرد: امسال حداقل 20 اکیپ ثابت و سیار در استان زنجان و بر روند کشتار و ذبح دام های نذری نظارت و بازرسی خواهند داشت که از این تعداد 12 اکیپ در شهر زنجان مستقر خواهند بود.

وی عنوان کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته تمام مراحل از کشتار دام های نذری تا قطعه بندی و بسته‌بندی گوشت ها و انتقال آن ها به سردخانه به طور کامل تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان قرار گرفته و کنترل لازم انجام می گیرد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: تاکید بر شرعی بودن ذبح دام حکمتی دارد و علاوه بر دلیل علمی آن، تجربه نیز نشان داده که دام هایی که در کشتار آن ها احکام و نکات شرعی رعایت شده گوشت شفاف تر و سالم تری داشته اند.

وی توزیع اقلام پر مصرف از جمله برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ با قیمت های مصوب برای هیئت های مذهبی، تکایا و صاحبان نذری را از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ایام محرم و صفر برشمرد و افزود: امسال همچنین حدود 15 تن آرد برای تامین آرد مورد نیاز صاحبان نذری در استان در اختیار اتحادیه ها قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: قرائت زیات عاشورا و نوحه خوانی و روضه خوانی به مناسبت ماه محرم نیز از جمله برنامه های درون سازمانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، ادارات تابعه و شرکت های وابسته به شمار می رود.

انتهای پیام/ن

نظارت برذبح دام‌های نذری در زنجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.