با این مواد غذایی فوق العاده دیابت را از خود دور کنید

در این مقاله تعدادی از خوراکی هایی که قادر به پیشگیری از بروز دیابت هستند، معرفی می شود و در مورد نحوه استفاده از آن ها توضیح داده خواهدشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بعضی از مواد خوراکی دارای ویژگی های خاصی هستند که می توانند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کنند. در این مقاله تعدادی از خوراکی هایی که قادر به پیشگیری از بروز دیابت هستند، معرفی می شود و در مورد نحوه استفاده از آن ها توضیح داده خواهدشد.

فلفل تند

پژوهشگران در مطالعات خود دریافته اند که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی که مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه هستند، مفید و موثر است. همچنین می گویند؛ این احتمال وجود دارد که در آینده فلفل جایگزین آسپرین یا همراه با آسپرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی استفاده شود (آسپرین به تنهایی عوارض جانبی نامطلوب و مضری دارد که باعث خونریزی معده می شود).

 

پیشگیری از دیابت با مواد خوراکی

بادام

متخصصان تغذیه تاکید دارند؛ افرادی که نتایج آزمایش انسولین آن ها در حد نرمال نیست و در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، می توانند با افزودن بادام به رژیم غذایی خود، از بروز دیابت پیشگیری کنند.

قهوه

پژوهشگران ایتالیایی در بررسی خود نشان دادند که نوشیدن یک فنجان قهوه پس از ناهار می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. همچنین تحقیقات متعدد تایید می کنند که مصرف مداوم قهوه معمولی یا بدون کافئین می تواند موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود؛ اما تاکنون علت آن مشخص نشده است! کافئین یکی از موثرترین ترکیبات ضد دیابت موجود در قهوه است.

آب لیمو و چای سبز

شواهد پیشین نشان می دهد که مواد سودمند درون چای سبز در پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و دیابت تاثیر به سزایی دارد. موارد جدید حاکی از آن است که با چکاندن آب لیموترش درون چای سبز یا نوشیدن آب مرکبات بلافاصله پس از مصرف چای سبز، تاثیر این نوع چای را حداقل سه برابر می کند.

به گفته محققان ویتامین C موجود در آب لیمو و مرکبات، موجب خارج شدن هرچه بیشتر مواد سودمند آنتی اکسیدان از برگ های چای سبز می شود.

اسفناج و کلم

پژوهشگران در یک بررسی مشخص کردند به طور کلی مصرف زیاد میوه و سبزی در کاهش خطر بروز دیابت تاثیری ندارد؛ اما استفاده از گل کلم و کلم بروکلی موجب کاهش خطر دیابت می شود. علت تاثیر مثبت این سبریجات هنوز مشخص نشده است؛ اما برخی محققان میزان بالای آنتی اکسیدان و گروهی دیگر منیزیم این سبزیجات را موثر می دانند.

سایر مواد خوراکی

آرتیشو (کنگر)، کاسنی، شنبلیله، پیاز، لیمو، محصولات سویا، برنج قهوه ای، جو و لوبیا از خوراکی هایی هستند که می توانند در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر باشند.

منبع:برترینها

انتهای پیام/

با این مواد غذایی از دیابت پیشگیری کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میسم
۱۳:۱۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نادیا
۰۹:۲۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
ممنون از شما که به فکر سلامتی مردم هستید.
Iran (Islamic Republic of)
سلام ایران
۰۷:۵۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
با سلام
خیلی عالی بود ،ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
سلام ممنون از مطلب خوبتون من نان جو را امتحان کردم بسیار موثر است و همچنین دارچین البته به شرط نداشتن فشار خون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
خیلی ممنون.
جالب بود
آخرین اخبار