پخش همزمان یک مستند از دو شبکه تلویزیونی/ «آلزایمر» و نگاهی نو به نادیده‌های دفاع مقدس

مجموعه مستند «آلزایمر» با موضوع بررسی تطبیقی یادمان‌های دفاعی و جنگ در جهان روی آنتن می‌رود.

پخش همزمان یک مستند از دو شبکه تلویزیونی/ «آلزایمر» و نگاهی نو به نادیده‌های دفاع مقدسبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مرکز بسیج صداوسیما؛ مجموعه مستند «آلزایمر» با موضوع بررسی تطبیقی یادمان‌های دفاعی و جنگ در جهان روی آنتن می‌رود.

این مجموعه مستند به کارگردانی نوید سالاری مقدم و تهیه‌کنندگی اسماعیل و ابراهیم ارجمندی در گروه برنامه‌های تلویزیونی مرکز بسیج صداوسیما تولید شده است.

بنا بر این گزارش، این مجموعه که در ۶ قسمت تولید شده، به طور موازی از شبکه (سه ساعت ۲۴) و شبکه مستند (ساعت ۲۲:۳۰) روی آنتن می‌‌رود.

در این مجموعه برنامه تلاش شده است که فیلم هم برای نخبگان و هم برای عموم جامعه قابل فهم باشد و این سوال کلیدی را دنبال می‌کند که «شهر چگونه وقایع تاریخی، رخدادها و قهرمان‌های خود را برای شهرنشینان روایت می‌کند؟ و این روایت چگونه توسط مردم تجربه می‌شود؟»

قسمت اول «آلزایمر» شکل‌گیری فضای کلی مستند حول سوال فوق و بررسی تطبیقی برخورد با تاریخ و هویت در فضای شهری میان ایران و ایتالیا و دیگر کشورها را بررسی می‌کند و قسمت دوم بررسی تطبیقی المان‌های روایتگر تاریخ و هویت در شهرهای کشورهای مختلف از جمله روسیه را در دستور کار دارد.

همچنین قسمت سوم به مقایسه ساخت یادمان‌ها برای جنگ‌های تاریخی در کشورهای مختلف مثل فرانسه و ایتالیا و روسیه و ایران و … می‌پردازد و قسمت چهارم مقایسه یادمان‌های جنگ ایران و عراق در دو کشور را در دستور کار دارد.

قسمت پنجم روایت قهرمانان زن و تاریخ ساز جهان در شهرهایشان در مقایسه با ایران است و قسمت ششم درباره موزه‌ها با نام «فراموشخانه» است. در خلال این قسمت سفری به موزه جنگ مسکو و استانبول و مقایسه‌ای با موزه های جنگ تهران، خرمشهر و ایران باستان در تهران صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.