به مناسبت هفته دفاع مقدس

مسابقه کتاب خوانی از کتاب «دختر شینا» در نطنز برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس مسابقه کتاب خوانی از کتاب «دختر شینا» در نطنز برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مشربی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار ارزشمندی برای تبیین و تشریح اهداف این دفاع و بیان رشادت‌های وایثارگری‌های رزمندگان عزیز اسلام است.

وی افزود: یکی از راه‌های انتقال این مفاهیم بلند و با ارزش، انتقال مفاهیم از دریچه و منظومه هنر است چون زبان هنر یک زبان گویا و مورد پذیرش مخاطب است، حالمی‌تواند یک اثر خوشنویسی یا نقاشی باشد و یا بیان مفاهیم دفاع مقدس از طریق ساخت فیلم یا از طریق نمایش و تئاتر باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز تصریح کرد: در سال‌های بعد از دفاع مقدس بخشی از خاطرات رزمندگان غیور اسلام توسط خودشان یا نویسندگان عزیز به زیور طبع آراسته شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت که اتفاق این حرکت فرهنگی همواره مدنظر مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود.

وی عنوان کرد:به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس به همت مدیریت  کانون فرهنگی امامزاده ایوب و جمیله خاتون (ع) روستای کمجان نطنز و با همکاری قرارگاه فرهنگی شهید سیاح طاهری با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و دانش افزایی مردم، اقدام به برگزاری مسابقه کتاب خوانی از کتاب «دختر شینا» نموده است.

مشربی اضافه کرد: این کتاب، خاطرات قدم خیر محمدی، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی از زندگی یک دختر روستایی ست که در حال و هوای روزهای جنگ می‌گذرد و به رغم تعلق به ادبیات پایداری و جنگ، اثری است که عین زندگی را با تمام سختی‌ها وخوشی‌هایش، روایت می‌کند.

وی گفت: علاقه مندان برای تهیه کتاب و شرکت در مسابقه مذکور به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز یا کانون فرهنگی هنری امامزاده ایوب کمجان مراجعه و پاسخنامه‌های تکمیل شده را تا تاریخ اول آبان ماه تحویل اداره یا کانون بدهند.

 

انتهای پیام/م 

 

برگزاری مسابقه کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.