رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر دامغان:

برگزاری همایش طلایه داران امر به معروف در دامغان

همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر همراه با تجلیل از ۱۲ فعال خواهر و برادر طرح تذکر لسانی در شهرستان دامغان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان که با حضور مدیران عضو این ستاد و جمعی از آمران به معروف و ناهیان از منکر به میزبانی کانون فرهنگی شهدای بسیج این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه همه ما در اجرای این فریضه الهی مأمور به انجام وظیفه هستیم و نه مأمور به نتیجه، گفت: درس اساسی قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، نباید تنها از آن سخن بگوییم بلکه باید با عمل خود آن را در جامعه نهادینه کنیم.


وی با بیان اینکه این واجب الهی در همه لحظات کربلا مشهود و محسوس است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر روح و نور قیام امام حسین(ع) است، پیروی از مکتب عاشورا پایبندی قولی و قلبی و عملی به اجرا و نشر این واجب اصلاح کننده و انسان ساز است.

حسینیان گفت: امربه معروف و نهی از منکر ما باید در اکثر مواقع قلبی و زبانی باشد، قلبی بدین معنی که از گسترش معارف در جامعه راضی و خوشحال باشیم و از رواج مفاسد و منکرات متنفر شویم؛ در تذکر لسانی نیز خوشرو و خوش بیان و خوش اخلاق باشیم، بیان معارف را وظیفه خود بدانیم و نگوییم اثری ندارد.


رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان افزود: طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباید تنها وظیفه خود را مقابله با بدحجابی بدانند بلکه همه پدیده‌های پیرامونی این واجب الهی باید مدنظر قرار گیرد؛ مسئولان، روحانیان، مداحان، فعالان هیأت و حتی عزاداران اباعبدالله(ع) باید هریک طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر باشند تا مهمترین درس عاشورا در جامعه جاری و ساری شود.


امام جمعه دامغان با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید عالم به معارف و منکرات باشند زیرا در غیر این صورت ممکن است خود به مروج منکری تبدیل شوند، اظهارداشت: شرط دیگر امر به معروف و نهی از منکر آنگاه است که احتمال تأثیر وجود داشته باشد، گاه منکرات به جرائمی تبدیل شده که تنها نیروهای اجرایی و انتظامی باید از نشر آن مفسده در جامعه جلوگیری کنند، از یاد نبریم که آمران به معروف وظیفه برخورد با مجرمین را برعهده ندارند.


وی با اشاره به اینکه دیگر شرط امر به معروف و نهی از منکر آن است که ضرر جانی و مالی گسترده برای شخص نداشته باشد، تصریح کرد: به عنوان احیاء کنندگان و مروجان فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر لسانی را اصل فعالیت خود قرار دهیم، احترام به قانون، حاکمیت و دستگاه قضا را فراموش نکنیم و خود مجری قانون نشویم.

 

انتهای پیام/م


همایش طلایه داران امر به معروف در دامغان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار