سردار حاجی‌زاده خبر داد؛

استفاده از سوخت و موتور جدید در موشک خرمشهر

فرمانده هوافضای سپاه از استفاده نوع جدید سوخت و موتور در موشک خرمشهر خبر داد.

استفاده از سوخت و موتور جدید در موشک خرمشهربه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که صبح امروز (دوشنبه سوم مهر) در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خوب است که با برپایی چنین مراسم‌هایی گذشته کشور را مرور کنیم، دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای بی نظیر است که مربوط به گذشته نیست و هنوز می توانیم از آن استفاده کنیم.

فرمانده هوافضای سپاه ادامه داد: ما به فاصله کمتر از ١٩ ماه شاهد یک جنگ گسترده عیله ملت ایران بودیم که یک طرف آن کشوری بود که اوضاع مناسبی نداشت در حالی که عراق از قبل خود را آماده کرده بود و ارتش تا دندان مسلح داشت و در طول جنگ نیز حمایت کشور‌های غربی و منطقه‌ای را چه از لحاظ منابع مالی و چه از لحاظ سلاح به همراه داشت.

وی درباره حمایت‌های آمریکا از صدام گفت: آمریکا در آن زمان پشتیبانی تمام عیار اطلاعاتی را از عراق انجام داد و حتی وارد جنگ مستقیم با ایران شد.

سردار حاجی‌زاده تأکید کرد: هرکسی که جنگ ایران و عراق را بخواند، متوجه شود که این جنگ را نمی‌توان با هیچ حساب ریاضی جواب داد، چرا که این جنگ یک معادله با چندین مجهول است.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه ما جنگ را با شرایطی آغاز کردیم که تحریم بودیم؛ اما در پایان توانستیم خودکفا شویم، ادامه داد: عناصر سپاه پاسداران کاملا معمولی و بدون تجربه جنگی کافی وارد میدان شدند و با ارتشی که هزاران مستشار را تجربه می‌کرد جنگ را مدیریت کردند و نتیجه آن پس جنگ با تجربه آن زمان تشکیل تیپ‌ها و لشکر‌های زرهی شد.

وی به بیان این موضوع که در زمان جنگ بود که سپاه آموزش دید و ارتش خودکفا شد، گفت: این جنک برای ما تهدید بود، اما با نگاه انقلابی، جهادی و بکارگیری نیرو‌های با ایمان و اقتدا به رهبری آن را به فرصت بدل کردیم.

سردار حاجی زاده با طرح این سوال که آیا این الگو و روش برای ما ثروت نیست و آیا ما نمی‌توانیم مشکلات دیگر کشور را با این الگو حل کنیم، تصریح کرد: پس از پایان جنگ کار برای ما تمام نشد و این نگاه امروز  وجود دارد که باعث شده هر سال در حوزه نظامی دستاورد جدیدی داشته باشیم، جنگ هنوز برای ما تمام نشده است.

وی بیان کرد: روزی که قطعنامه پذیرفته شد شهید تهرانی مقدم گفت: جنگ تمام شد، اما کار برای ما تمام نشده و باید کاری کنیم که اگر روزی رژیم صهیونیستی و یا هر کشور دیگری خواست به ما حمله کند جواب دندان شکنی به او بدهیم.

سردار حاجی زاده درباره موشک خرمشهر گفت: در رونمایی اخیر، موشکی با طول ١٣ متر رونمایی شد کهاد این نظر با شهاب ١ برابری می‌کند، آن موشک ٣٠٠ کیلومتر برد داشت، اما این موشک ٢ هزار کیلومتر و توان عبور از سامانه‌های دفاعی را دارد و از سوخت و موتور جدید در موشک خرمشهر استفاده شده است. این یعنی جنگ برای ما هنوز ادامه دارد.

فرمانده هوافضای سپاه درباره نقش آمریکایی‌ها در مقابله با داعش، گفت: همه دیدند که آمریکایی‌ها در سوریه و عراق برای مقابله با داعش چه کردند و حتی اعلام کرده بودند که این جنک ٣٠ سال طول می‌کشد، این حرف نشان مَی دهد که آنها آمده بودند پایگاه ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها فروش نفت توسط داعش را می‌دیدند و در زمانی که عناصر در شهر‌ها تله انفجاری می‌کاشدند و حتی جایه جایی فرماندهان داعش را می دیدند، اما کاری نمی‌کردند. ان‌ها مَی توانستند در سه ماه کار داعش را تمام کنند، اما کاری نکردند و اطلاعات نیز به نیرو‌های عراق نمی‌دادنند.

سردار حاجی زاده گفت: مطمئن باشیداگر نیروی قدس سپاه نبود جنگ با داعش ٣٠ سال طول می‌کشید.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان این که امروز ما در حوزه توان نظامی مشکل نداریم، تصریح کرد: طی چند روز گذشته گزارش‌هایی رسید که ناو هواپیمابر امریکا به پهباد‌های ما هشدار مَی دهند در حالی که ما اصلا در ان زمن پرواز نداشتیم، بعدا مشخص شد که نیرو‌های امریکایی دچار توهم شدند که نشان از ترس ان‌ها دارد.

 وی مشکلات امروز کشور را تفرقه و فقر و بیکاری و عدم استفاده از نیرو‌های ارزشی و استفاده از نیرو‌های غرب گرا و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد که این مشکلات داخلی است نه خارجی و البته خارج مسائل نظامی هم هست.

سردار حاجی زاده کشور ایران را دژی مستحکم خواند و گفت: این دژ مساکن دارای مثلث قدرت است که این مثلث نیز سه راس دارد. یک رأس این مثلث ملت هستند و راس دوم رهبری و راس سوم نیرو‌های مسلح و دشمنان برای از بین بردن مثلث این دژ مستحکم دست به کار شده اند.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: دشمن با جنگ فرهنگی و اقتصادی و ایجاد ترس در مسئولان و تحریم موشکی قصد دارد این مثلث تضعیف کند و ما باید حواس خود را جمع کنیم چرا که شرایط امروز کشور هزاران بار بهتر أز دفاع مقدس است و شرایط دشمن نیز هزاران بار ضعیف تر، پس نباید بترسیم و فریب بخوریم.

وی نیرو‌های امریکایی را بسیار ترسو و فاقد شجاعت خواند و تصریح کرد: ما نباید جای دوست و دشمن را اشتباه بگیریم.

سردار حاجی زاده با بیان این که امروز در حوزه موشکی نگرانی نداریم چرا که همه مسولین بنای تقویت این حوزه را دارند، ادامه داد: در عملیات لیله القدر که توسط سپاه انجام شد همه از ملت تا مسئولان خوشحال شدند چرا که موشک را وسیله‌ای برای دفاعی از ملت ایران می دانند.

فرمانده هوافضای سپاه برنامه موشکی را قدرت کل نظام دانست که متعلق به شخص خاصی نیست، خاطر نشان کرد: ما اطلاعات دفاع مقدس را فراموش نکردیم که ملت شعار موشک جواب موشک را سر مَی دادند پس باید این ابزار دفاعی را در اختیار داشته باشیم تا اگر اتفاقی رخ داد بتوانیم جواب دشمن را بدهیم و در مقابل ملت خجالت زده نباشیم، سپاه در ادامه این راه مصمم است.

وی تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که دشمن به نقطه‌ای برسد که حتی فکر حرکت به سمت ایران را هم نکند.

سردار حاجی زاده درباره اظهارنظر مقامات امریکایی برای برنامه موشکی ایران گفت: ان‌ها غلط می‌کنند درباره این موضوع حرف بزنند، ما برنامه موشکی را با سرعت به جلو مَی بریم. ما شاید روزی تنها بودیم، اما امروز و پس اظهارات مقامات غربی همه مسولین پشت برنامه موشکی هستند و از ان حمایت مَی کنند.

فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: ما در حوزه موشکی خودکفا هستیم و تمامی پروژه‌های ما إیرانی است و در حوزه پدافندی نیز به همین شکل عمل کرده ایم. ما امروز در حوزه هواپیما‌های بدون سرنشین در سطح برترین‌های جهان هستیم.

سردار حاجی زاده در بخش پایانی سخنانش فناوزی به کار رفته در حوزه نظامی اا پیچیده‌تر از حوزه غیر نظامی دانست که کشور در ان پیشرفت چشم گیری داشته، خاطر نشان کرد: همان گونه که در حوزه نظامی پیشرفت کردیم اماده هستیم در مشکلات دستگاه‌های دولتی و کشوری نیز کمک کنیم تا کشور از ان‌ها عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار