در راستای توسعه گردشگری ریلی؛

ورود قطار گردشگری "هزار و یک شب به اصفهان

قطار گردشگری هزار و یک شب حامل ۵۹ گردشگر خارجی از ۱۱ کشور جهان امشب از یزد وارد ایستگاه راه آهن اصفهان می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قطار گردشگری هزار و یک شب با همکاری شرکت بین المللی جهانگردی آزادی (آیتو) حامل ۵۷ گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، سوئیس، اتریش، روسیه، ترکیه، انگلستان، بلژیک، فرانسه و هندوستان و همچنین دو خدمه، به منظور بازدید از شهر تاریخی اصفهان ساعت ۱۸ امشب (سوم مهر ماه) وارد ایستگاه راه آهن اصفهان می شود.

این قطار روز ۲۴ شهریور از تاشکند ازبکستان حرکت کرد و بعد از عبور از شهرهای سمرقند، بخارا و عشق آباد روز اول مهرماه از مرز سرخس وارد ایران شد.

این قطار دارای گردشگرانی از ۱۱ کشور جهان است و قرار است در مدت یک هفته با سفر به شهرهای یزد، اصفهان، شیراز، پاسارگاد، سعادت شهر(پاسارگاد) و تهران از جاذبه های گردشگری کشورمان دیدار کنند.

بنابراعلام مسئولان ریلی کشور، قطار گردشگری بین المللی هزار و یکشب، بیست و یکمین قطاری است که با هدف توسعه گردشگری ریلی بین المللی و استفاده از ظرفیت کریدورهای ریلی وارد کشورمان شده است که بعد از یک هفته اقامت هشتم مهر ماه از طریق مرز هوایی، کشورمان را ترک می کنند.

امروزه گردشگری یکی از پردرآمدترین صنعت ها به شمار می رود و راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در تلاش است با جذب گردشگران از مزایای این صنعت استفاده کندکه این قطار نیز برای توسعه گردشگری ریلی به ویژه در عرصه بین المللی وارد اصفهان می شود.

گفتنی است؛ از سال 93 سفرهای قطار گردشگری خارجی در ایران رونق یافت وتا امروز 2 شرکت خصوصی اروپایی با نام های عقاب طلایی و هزار و یک شب مجوز ورود قطار به ایران را دریافت کرده اند.

 

انتهای پیام/م

 

قطار گردشگری "هزار و یک شب" امشب وارد اصفهان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.