طرح آموزشی؛

در حال ساخت بودن ۵۹ طرح آموزشی در لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در حال حاضر ۵۹ طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی در قالب ۴۹۴ کلاس درس و زیربنای ۱۰۷ هزارو۵۳۶ مترمربع با اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمد چگنی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان  با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴۴ هزار و ۵۰۷ دانش آموز در ۱۶ هزار و ۸۱۵ کلاس درس تحصیل می‌کنند، افزود: تاکنون یک هزار و ۵۵۰ مدرسه در این استان مقاوم سازی شده و چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیز نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی اظهار کرد: میانگین سرانه آموزشی در سطح کشور برای هر دانش آموز پنج و هفت دهم متر برای هر دانش آموز است و این در حالی است که این میانگین در لرستان پنج و ۲ دهم مترمربع است.

وی بیان کرد: پنج هزار و ۸۰۹ آموزشگاه فعال، یک هزار و ۵۵۰ مدرسه مستحکم و مقاوم سازی شده، یک هزار و ۵۰ مدرسه تخریبی و ۶۳۰ مدرسه نیازمند مقاوم سازی در این استان وجود دارد.

به گفته وی در سال ۹۵ در حدود ۳۹ طرح با ظرفیت ۱۰۴ کلاس درس و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش داده شده و تا ابتدای مهرماه نیز ۲۴ طرح در قالب ۱۴۶ کلاس درس با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان همچنین گفت:در حال حاضر ۴۳ مدرسه خشتی، گلی و سنگی با ۷۱۷ دانش آموز درسطح استان و بیشتر در شهرستان‌های پلدختر و الیگودرز وجود دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته بنیاد علوی ۳۲ مدرسه را بازسازی می‌کند.

چگنی بیان کرد: از سوی دیگر ۳۰ مدرسه کپری و شبه کپری باظرفیت ۱۷۶ دانش آموز در ۲ منطقه بخش پاپی و پلدختر وجود دارد که با همکاری بنیاد برکت جمع آوری و مدارس جدید احداث می‌شود.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۳۹ مدرسه در سطح این استان فاقد سیستم گرمایشی است که یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز فعالسازی سیستم‌های گرمایشی این مدارس است.

وی افزود: تاکنون ۲۳۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان هزینه شده است.

انتهای پیام/م

۵۹ طرح آموزشی در لرستان درحال ساخت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار