سقوط آزاد بازار بورس آمریکا پس از تهدید متقابل کره شمالی

سخنان وزیر خارجه کره شمالی درباره اقدام متقابل علیه واشنگتن، باعث سقوط آزاد بازار سهام آمریکا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از واکنش "ری یونگ هو" وزیر خارجه کره شمالی به اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بازار سهام نیویورک شاهد سقوط آزاد بود.

بر این اساس، وزیر خارجه کره شمالی گفت سخنان ترامپ به منزله اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ است و این کشور حق خود می‌داند که اقدامات متقابل را انجام دهد.

این سخنان ری یونگ هو کافی بود تا بازار بورس آمریکا شاهد سقوط ارزش سهام و شتاب در فروش سهام شرکت‌های فناوری به بهای کم باشد.

از همین رو، سهام پنج غول فناوری آمریکا شامل فیس بوک، آمازون، اپل، نت ‌فلیکس و الفابت (گوگل) شاهد سقوط ارزش بین 3.7 و 1.05 بودند.

در مجموع شاخص سهام داوجونز با بیش از 92 واحد کاهش به 22 هزار و 257 واحد رسید. شاخص سهام نزدک نیز با 62 واحد کاهش، به 6 هزار و 364 واحد رسید.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی در ماه‌های گذشته افزایش یافته است. اوج این تنش‌ها پس از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل بود. رییس جمهور آمریکا در اظهارات خصمانه خود پیونگ یانگ را به طور مستقیم به حمله نظامی تهدید کرد. اظهارات مقامات دو کشور علیه هم بازارهای مالی جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/

سقوط آزاد بازار سهام نیویورک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار