موکب های مازندران در کشور عراق

موکب اوقاف مازندران برای زائران پیاده امام حسین(ع) در شهر کوت عراق برپا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی موکب اوقاف مازندران در شهر کوت عراق خبر داد و گفت: موکب اوقاف مازندران در جوار موکب اوقاف استان‌های گیلان، گلستان و لرستان برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان در اربعین حسینی باید اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان اثبات کنند، افزود: اربعین حسینی گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان، کنگره عظیم حسینی و بی‌‌سابقه جهان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بسیاری از کشورهای مختلف و حتی استکبار جهانی چشم به اربعین حسینی دوخته‌اند و حتی به‌دنبال این هستند که پیاده‌روی اربعین حسینی را کم‌رنگ جلوه دهند و یا آن را سانسور خبری کنند.

وی افزود: اوقاف مازندران در حال تدارک برای حضوری فعال و اثرگذار در پیاده‌روی اربعین حسینی و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه انجام داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران حضور سازمان اوقاف در اربعین حسینی را ضروری دانست و گفت: ظرفیت اوقاف برای حضور فعال در راهپیمایی اربعین حسینی بسیار بالا است و از این رو اوقاف مازندران تلاش می‌کند حضوری اثرگذار در اربعین امسال داشته باشد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: خیمه معرفت عاشورایی امسال با حضور روحانیون مبلغ اعزامی از قم و مبلغان بومی در جوار بقاع متبرکه شاخص مجری برپا شد.

وی افزود: روحانیون در این خیمه معرفت پاسخگوی سؤالات شرعی،  شبهات دینی عزاداران حسینی هستند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۳۷ نفر از طلبه استان که در قم هستند سال گذشته به استان اعزام شدند که امسال ۱۵۰ نفر به مناطق استان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/آ

پذیرایی از زائران پیاده امام حسین(ع) در موکب مازندران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار