دومین الماس بزرگ دنیا سرانجام خریدار خود را پیدا کرد

دومین الماس بزرگ دنیا پس از یک سال ناکامی به قیمت ۳۵ میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، پس از به فروش نرسیدن الماس تراش نخورده ۱.۱۰۹ قیراطی در حراج  سال گذشته Sotheby، اکنون این سنگ قیمتی به قیمت ۵۳ میلیون دلار در یک حراج خصوصی به فروش رسید.

دومین الماس بزرگ دنیا سرانجام، خریدار خود را پیدا کرد

 فروشنده این الماس، شرکت کانادایی لوکارا (با نام اختصاری LUCRF)، الماس بزرگ خود را تقریبا دو سال پیش در معدن کارو بوتسوانا کشف کرد و نام آن را Lesedi La Rona گذاشت که به زبان تسوانا به معنای «روشنایی ما» است.

شرکت لوکارا امیدوار بود که دومین الماس بزرگ جهان را به قیمت حداقل ۷۰ میلیون دلار به فروش برساند، زیرا که این سنگ بزرگترین الماسی است که در بیش از یک قرن اخیر کشف شده است.

"ویلیام لمب"، مدیر عامل شرکت لوکارا گفت که قیمت پرداخت شده توسط شرکت گراف، از بالاترین قیمت پیشنهاد شده در حراج  Sotheby سال گذشته بیشتر است، اما این مبلغ از فروش ۶۳ میلیون دلاری حراج لوکارا برای  الماس کوچک تراش نخورده "صورت فلکی" با ۸۱۳ قیراط کمتر است.

شرکت انگلیسی گراف دارای سابقه طولانی در خرید سنگ‌های قیمتی در معاملات چند میلیون دلاری دارد. در سال ۲۰۰۶، این شرکت الماس تراش نخورده  ۶۰۳ قیراطی با نام  Lesotho Promise را در حراجی بلژیک با قیمت ۱۲.۴ میلیون دلار خریداری کرد.

"لورنس گراف"، که این شرکت را در سال ۱۹۶۰ تأسیس کرده است، گفت: سنگ  برای ما داستان تعریف می‌کند و برای ما دیکته می‌کند که چگونه می‌خواهد برش خورده شود.

لوکارا خبر فروش Lesedi La Rona را روز دوشنبه پس از بسته شدن بازار فروش جواهرات زمانی که سهام بورس تورنتو  ۱.۷ ٪ کاهش یافت، اعلام کرد.

سهام شرکت لوکارا در ماه‌های پس از کشف Lesedi La Rona افزایش یافت، اما به علت شکست در حراج سال گذشته بیش از ۴۰ درصد  ارزش سهام آن کاهش یافت.

بزرگترین الماس دنیا Cullinan Diamond با ۳.۱۰۶ قیراط در سال ۱۹۰۵ در آفریقای جنوبی کشف شد. این الماس در نهایت به قطعات کوچکتری تقسیم شد که بعضی آنها هم اکنون بخشی از جواهرات خاندان سلطنتی بریتانیا هستند.

انتهای خبر/

دومین الماس بزرگ دنیا 53 میلیون دلار فروخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار