معاون تبلیغات اسلامی لرستان:

اهداف قیام عاشورا بیان شود

ایام محرم فرصتی است تا اهداف عاشورا بیان شود و باید در مراسم مختلف عزاداری در این ایام از ورود خرافه‌گویی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آموزش‌های تخصصی و عمومی قرآن در طول سال برگزار می‌شود.

وی تربیت مربیان «سبک زندگی قرآنی» را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برشمرد و افزود: باید فرهنگ، اعتقادات و ایمان مردم در مقابل خرافه‌پرستی، هجمه‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نهادینه شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به حمایت این اداره‌کل از تألیفات فاخر حوزه دین، اضافه کرد: ورود به بحث آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی در این خصوص از اولویت‌های ماست کمااینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری بحث پیشگیری از بروز پدیده‌های اجتماعی از طریق برنامه‌های مختلف توسط این سازمان پیگیری می‌شود.

غلامی گفت: برگزاری مراسم جشن انقلاب در سطح مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی و برگزاری مراسم جشن عید سعید غدیر خم در سطح مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‎های مذهبی استان از دیگر برنامه‎های این اداره‌کل است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در ادامه به برگزاری همایش «طلایه‌داران تبلیغ» اشاره کرد و افزود: همایش طلایه‌داران تبلیغ در همه شهرستان‌های استان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی و توجیه مبلغان اعزامی به اقصی نقاط استان لرستان در ماه محرم دانست و عنوان کرد: این همایش طی روز‌های آینده در سطح استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان این‌که ظرفیت بزرگ روحانیون مبلّغ بسیار حائز اهمیت است و این قشر همیشه در طول تاریخ نقش‌آفرین بوده‌اند، عنوان کرد: در این همایش نکاتی از سوی سخنرانان برای تبلیغ بهتر احکام دین در ایام محرم مطرح خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در این همایش به موضوعاتی ازجمله مطالبات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تبیین فلسفه قیام عاشورا، ایجاد رفاقت در عین رقابت برای جوانان، دانشجویان، دانش‌پژوهان و ایجاد امید در بین جوانان پرداخته می‌شود.

غلامی گفت: ایام ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین نهضت و قیام امام حسین (ع) است و این فلسفه باید برای جوانان بیان شود تا هر چه بهتر از پیام‌های عاشورا استفاده شود.

 جلوگیری از خرافه‌گویی در عزاداری‌های محرم

وی اضافه کرد: مداحان در رساندن پیام مهم عاشورا، تقویت روحیه دینی، بیان رشادت‌ها و شجاعت امام حسین (ع) و یارانش نقش مهمی دارند و نباید در اشعار و مداحی‌ها خرافه‌گویی شود.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به این‌که باید از خرافه‌گویی و بی سند حرف زدن‌ها در این ایام جلوگیری شود، اظهار کرد: متاسفانه برخی از سند‌های نامعتبر استفاده کرده و اقدام به مداحی می‌کنند و این در حالی‌است که دشمنان در تلاش هستند تا از تاثیرگذاری جلسات عزاداری بکاهند و این مجالس را آغشته به انحرافات کنند.

وی گفت: مداحان می‌توانند در اشعار خود حادثه کربلا، پیام و فلسفه آن‌را به‌درستی بیان کنند و آگاهی بخشیدن به جامعه و ارتقای سطح بصیرتی باید از اهداف آنان باشد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) در واقعه عاشورا است، افزود: ایام محرم فرصتی است تا اهداف عاشورا بیان شود و باید در مراسم‌های مختلف عزاداری در این ایام از ورود خرافه‌گویی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ د

از خرافه‌گویی در عزاداری‌های محرم جلوگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.