برنی سندرز: لغو اوباماکر یک فاجعه است

سناتور دموکرات آمریکایی لغو طرح خدمات درمانی دولت قبل واشنگتن برای مردم این کشور را فاجعه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت در مصاحبه با شبکه سی ان ان از تلاش جمهوری خواهان برای لغو طرح بهداشتی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا موسوم به اوباماکر انتقاد کرد.

او در این خصوص گفت: همه انجمن های بهداشتی این کشور شامل انجمن پزشکی آمریکا، انجمن بیمارستان آمریکا، انجمن سرطان آمریکا، انجمن آلزایمر و بسیاری از انجمن های دیگر این کشور معتقدند که لغو طرح درمانی اوباما یک فاجعه است.

سندرز در ادامه افزود: هم اکنون وظیفه ما این است که این طرح مصیبت بار را شکست دهیم. به نظر من این کشور باید همانند دیگر کشورهای متمدن مراقبت های بهداشتی را به عنوان حقی برای همه مردم تضمین کند.

برنی سندرز این بار انتقاد شدید خود از لغو طرح درمانی اوباماکر را پس از آن مطرح کرد که «جان مک کین»، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا و «رند پال»، سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی اعلام کردند که قصد دارند در تاریخ 30 سپتامبر سال جاری میلادی به لغو طرح درمانی اوباماکر رأی مخالف دهند.

اظهارات این نمایندگان جمهوری خواه، انتقاد دونالد ترامپ را به دنبال داشت به گونه ای که رئیس جمهور آمریکا اقدام اخیر جان مک کین مبنی بر دادن رأی مخالف به لغو طرح اوباماکر را وحشتناک خواند و آن را یک اتفاق تاسف بار برای حزب جمهوری خواه توصیف کرد.

به نظر می رسد با اقدام اخیر این سناتورهای جمهوری خواه، آخرین تلاش جمهوری‌خواهان برای جایگزینی طرح اوباما کر – که از سوی سناتور بیل کاسیدی و لیندسی گراهام تقدیم کنگره شده است—با شکست مواجه شود.


انتهای پیام/

انتقاد دوباره سندرز از طرح لغو اوباماکر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار