بازدید از اماكن تاريخي همدان رایگان است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان گفت: پنجم مهرماه مصادف با «روز جهانی گردشگری» بازدید از موزه‌ها و اماكن تاريخي همدان رایگان است.

بازدید از اماكن تاريخي همدان رایگان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان علی خاکسار معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان با اشاره به پنجم مهرماه مصادف با «روز جهانی گردشگری» اظهار کرد: همدان یکی از استان‌های گردشگرپذیر و دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری است که این مسئله از قدمت تاریخی آن نشأت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری همدان و طبیعت بکر آن برای هر گردشگر داخلی و خارجی جذاب است، تصریح کرد: آب و هوای مطبوع همدان، آثار و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن همواره برای هر گردشگری دلنشین است و دیدن این همه زیبایی در یک سفر نمی‌گنجد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان از بازدید رایگان موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌ و تاریخی زیر پوشش سازمان میراث‌ فرهنگی در روز جهانی گردشگری خبر داد و گفت: طبق موافقت ریاست این سازمان و به پیشنهاد معاونت گردشگری، بازدید از تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌ ـ تاریخی زیر پوشش سازمان میراث‌ فرهنگی روز چهارشنبه پنجم مهرماه 96 برای عموم مردم رایگان است.

وی یادآور شد: براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، روز پنجم مهر که مصادف با 27 سپتامبر به عنوان «روز جهانی گردشگری» نامگذاری شده است، کشورهای مختلف در این روز برنامه‌های مرتبط با گردشگری کشور خود را برگزار می‌کنند.

خاکسار با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند در استان همدان 9 موزه و پنج ابنیه تاریخی را رایگان بازدید کنند خاطرنشان کرد: موزه‌ها و ابنیه قابل بازدید شامل موزه مشاهیر، سایت موزه هگمتانه، موزه آرامگاه بوعلی، موزه مفاخر، موزه حاج آقا تراب نهاوند، میررضی‌الدین آرتیمانی، موزه تاریخ طبیعی، موزه مردم‌شناسی سیدجمال‌الدین اسدآبادی، حمام قلعه و موزه لطفعلیان ملایر و موزه خانه مسعودی تویسرکان و ... است.

انتهای پیام/خ

بازدید از امکان تاریخی در روز گردشگری رایگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار