امر به معروف همچون نماز واجب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: امر به معروف همچون نماز واجب و برای همه ما مسلمانان آموزه‌های دینی امری مهم و ضروری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از بانوان فرهیخته و اندیشه‌ورز شهرستان سنندج که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، گفت: امر به معروف همچون نماز واجب است و برای همه ما مسلمانان آموزه‌های دینی امری مهم و ضروری است و باید بدانیم که در اعتقادات و در دین ما امر به معروف جایگاه خاصی دارد.

وی با اشاره به بهترین مردم نزد خداوند متعال بیان کرد: در قرآن کریم آمده است کسانیکه امر به معروف و نهی از منکر می کنند و افرادی که به خداوند ایمان دارند بهترین مردم نزد خداوند متعال به شمار می‌روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای است که این مولفه ارزشمند قبل از ایمان به خداوند مورد تاکید قرار گرفته چرا که ضامن اجرای احکام الهی و ماندگاری ایمان به خداوند متعال امر به معروف و نهی از منکر است.

وی نبود امر به معروف و نهی از منکر را منجر به تزلزل دین و شریعت خواند و عنوان کرد: دغدغه اصلی امام حسین(ع) احیای دین مبین اسلام بود و عزاداری که امر برای امام حسین گرفته می‌شود برای تهذیب نفس و اخلاقمداری خودماست.

کرمی  اضافه کرد: سالهای سال است که دشمن برای تزلزل اعتقادات ما می‌کوشد و چنانچه نسبت به اعتقاداتمان بی‌تفاوت باشیم راه به جایی نخواهیم برد.

وی درپایان نا امن شدن راهها، حرام بودن کسب و کار، کم شدن رزق و روزی، وجود افراد ناصالح در جامعه و ربا را از جمله مواردی دانست که در صورت عدم رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/  د م

امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.