صادق صادق دقیقی ضمن تحلیل سینمای دفاع مقدس برای پویاتر شدن اساسی سینما پیشنهاداتی ارائه داد.

خوانده نشده//سینمای جنگ دهه های قبل ،الان جواب نمی دهد/نیاز صد درصد به زنگ سینما داریمصادق صادق دقیقی کارگردان سینما در خصوص بررسی سینمای دفاع مقدس طی چند سال اخیر به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هر سال با آمدن مدیران جدید شعارهای جدید داده می‌شود که به مرحله عمل هم نمی‌رسد. با همه احترامی که برای سینمای دفاع مقدس قائلم، این حوزه با روندی که در  حال حاضر از لحاظ  تولید و محتوا در پیش گرفته است،‌ اتفاقات خوبی در انتظارش نخواهد بود.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که دیگر فیلم‌های دفاع مقدسی که دهه‌های قبل برای مخاطب جذاب بود، الان با آن چارچوب برای مخاطب امروز جواب نمی‌دهد و قطعا طرفدار میلیونی آن دوره را ندارد.

وی ادامه داد: اگرمطابق با جامعه امروزی حرکت می‌کردیم و برای مخاطب امروز تولیداتی با سوژه‌های جذاب داشتیم، احتمالا اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

این کارگردان بیان کرد: به نظرم حمایت از سینما باید از آموزش و پرورش آغاز شود. افزودن زنگ سینما در میان دروس مدارس، می‌تواند به علاقه‌مندی دانش‌آموزان به سینما و ظهور و رشد سینماگر از بین آنها، جذب و افزایش مخاطب سینما از این قشر جامعه، جذب فارغ‌التحصیلان بیکار سینما برای آموزش دانش‌آموزان مدارس و... ختم شود.

کارگردان «چهل کچل» اذعان کرد: از سویی در نظر بگیرید ما 20 میلیون دانش‌آموز داریم که اگر حداقل به 10 میلیون نفر از آنها، بلیت یک هزار تومانی برای تماشای فیلم بدهیم، چه اتفاق خوبی می‌افتد، یکی از نقاط مثبت این جریان پررنگ‌تر شدن تولید در سینما و ظهور ایده‌هایی ناب است که دیگر هر فیلمی ساخته نشود چرا که با تماشاچیان گسترده باسواد روبرو هستیم.

صادق دقیقی تصریح کرد: ارگان‌های حمایتی، ارشاد، مدیران سازمان سینمایی و ... باید به فکر زنگ سینما باشند و این طرح نیاز به یک مدیر شجاع دارد که آن را به کمک دولت پیش ببرد. این حمایت حتی می‌تواند مالی هم نباشد و فقط به همان گماشتن زنگ سینما در مدارس اکتفا کرد چون به خودی خود، عواقب مثبتی به دنبال خواهد داشت.

صادق دقیقی خاطرنشان کرد: پرورش مخاطبان بی‌سواد و کم سواد، تولید آثاری با سطح کیفی بالا، کنار رفتن فیلم‌های بی‌کیفیت، آشنایی و علاقه‌مندی جامعه از کودکی با مقوله‌های تاریخی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... با دیدن فیلم‌ها و در پی زنگ سینما رقم خواهد خورد که در نتیجه همه اینها جامعه که سینما هم جزئی از آن است، شکوفاتر می‌شود و به این ترتیب با انجام کارهای ریشه‌ای گلایه‌های عدم حمایت کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام/

اجرای طرح زنگ سینما در رشد کمی و کیفی تولیدات سینمایی موثر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار