رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه

انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه توجیهی ندارد

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: طرح انتقال آب از ارس برای ستاد احیا توجیهی ندارد و انتشاردهندگان خبرهای مربوط به اجرای این طرح با مشارکت ستاد احیا، به دنبال منافع منطقه ای هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اصل طرح انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه  را انتقال آب به دشت شبستر با هدف توسعه کشاورزی آذربایجان شرقی دانست و اظهار کرد: سهم دریاچه ارومیه در طرح انتقال آب از ارس، سالانه 100 میلیون مترمکعب از پساب بازیافتی صنایع درگیر در طرح است که با توجه به ناچیز بودن این مقدار، اجرای آن توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه منطقی نیست.

وی با اشاره به عزم جدی مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی برای اجرای این طرح، افزود: برخی ها در شورای اقتصادی آذربایجان شرقی به دنبال مجاب کردن ستاد احیا دریاچه ارومیه برای تقبل بخشی از هزینه های این طرح هستند. 

لازم به ذکر است:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی طی روزهای اخیر استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای ' طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه ' را یادآور شده بود؛ طرح مذکور در زمان حاضر بر خروجی سایت آب منطقه ای آذربایجان شرقی قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

هیچ طرحی برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه وجود ندارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.