با حضور وزیر کشور؛

استاندار جدید گیلان معرفی شد

با حضور وزیر کشور، مصطفی سالاری به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی شد.

استاندار جدید گیلان معرفی شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، مصطفی سالاری به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی و از زحمات محمد علی نجفی استاندار پیشین این استان قدردانی شد.

وزیر کشور در این مراسم با اشاره به اینکه عاشورا آیینه عبرت برای نسل های پس از واقعه کربلاست گفت : اگر مدیران کشور عاشورایی باشند و با اخلاص و صادقانه از امام حسین علیه السلام در خدمت به مردم پیروی کنند در بالاترین و برترین جایگاه قرار خواهند گرفت .

عبدالرضا رحمانی فضلی سیاست دولت را ایجاد توازن و برقراری تعادل میان همه استان های کشور عنوان کرد و افزود : استانداران باید با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری و نگرش دولت، علاوه برتوسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی توجه ای ویژه به رونق اقتصادی استان ها داشته باشند.

وی توجه به رفع آسیب های اجتماعی را که از دغدغه های مقام معظم رهبری است از دیگر برنامه های جدی دولت دانست و گفت: اعتقاد دولتمردان اینست که باید با بسط تفکرات انقلابی و اندیشه صلح ، امید و شادابی که برگرفته از ذات اسلام است مردم را در مسیر سعادت دنیا و آخرت قرار دهیم .

وزیر کشور به توطئه دشمنان در ترویج اسلام همراه با خشونت ، افراطی گری و رعب و وحشت اشاره و خاطرنشان کرد : کشورهای استعمارگر روزی جنگ و تحریم و روزی طالبان ، العاقده و داعش را به وجود می آورند تا به وسیله آن بی ثباتی را در منطقه ایجاد کنند این در حالیست که این توطئه ها با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و هوشیاری و ایستادگی ملت ایران به ثمر نخواهد نشست .

عبدالرضا رحمانی فضلی به استاندار جدید گیلان توصیه کرد از توان نمایندگان مجلس، نیروهای جوان و دانشگاهها و بخش خصوصی در پیشبرد امور بهره گیری کند.

وی پرداختن به مسائل حاشیه ای را سمی مهلک برای استانداران دانست و تاکید کرد : مسولان استانی باید به دور از مسائل حاشیه ای پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وزیر کشور درادامه افزود : امروز اشتغال از دغدغه های اصلی مسولان نظام است و با توجه به اضافه شدن سالانه 1 میلیون و 300 هزار بیکار به جمع بیکاران کشور ، تنها با تلاش ، پشتکار و بهره گیری از توانمندی های ملی ، منطقه ای و حتی خارجی است که می توان از این بحران سربلند بیرون آمد.


عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به ظرفیت های طبیعی، جغرافیایی و نیروی انسانی ماهر و کارآمد در گیلان گفت: گیلان ظرفیت معین بودن 2 استان دیگر کشور را دارد و می توان با ارتقای این استان به توسعه دیگر استان ها و ایجاد توازن و تعادل میان همه استان ها کمک کرد.

محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان هم در این مراسم با اشاره به حضور حداکثری گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری و رتبه سوم این استان در انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور گفت : به رغم اینکه توقع مسولان استان انتخاب استانداری بومی برای گیلان بود اما بر اساس نظرات کارشناسی و تصمیم دولت مبنی بر بهره گیری از استانداران غیر بومی ما نیز به تصمیم دولت احترام می گذاریم و از استاندار جدید با قوت حمایت می کنیم.

محمد علی نجفی استاندار سابق استان هم ارتقاء شاخص های توسعه استان را با توجه به کمبود اعتبارات ، نتیجه همدلی و همراهی مردم استان با مسولان دانست و از استاندار جدید خواست تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله راه آهن و آزاد راه قزوین – رشت ، سدها ، ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت ، وبه ویژه استفاده بیشتر از نخبگان و جوانان را در اولویت کارهای خود قرار دهد .

مصطفی سالاری ، استاندار جدید گیلان نیز با اشاره به اینکه از استان استعمار ستیز و سرزمین علی دلواری به استان استعمارستیز دیگر و سرزمین میرزای جنگلی سفر کرده است گفت : جز در مسیر راستی و خدمت به مردم در استانی که 8 هزار شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است ، قدم بر نخواهد داشت .

وی با بیان اینکه استانهای گیلان و بوشهر در توانمندی های اقتصادی و بازرگانی و بهره مندی از ظرفیت های دریایی مشابهت های فراوانی دارند گفت : تلاش می کند با بهره گیری از همه ظرفیت ها و پشتیبانی مردم فرهیخته و با فرهنگ این دیار برای پیشبرد استان گیلان در مسیر توسعه گام بردارد.

 

انتهای پیام/ی

معرفی استاندار گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.