عراق پروازها از فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه را به حال تعلیق در می‌آورد

دولت عراق از تعلیق پروازهای فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه از روز جمعه خبر داد.

عراق پروازها از فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه را به حال تعلیق در می‌آوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت عراق پروازها از فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه را از روز جمعه به حال تعلیق در خواهد آورد.

شرکت هواپیمایی عراق از شرکت های هواپیمایی خارجی خواست پروازهای خود به مقصد منطقه کردستان عراق را از روز جمعه متوقف کنند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزیر حمل و نقل اقلیم کردستان ضرب‌الاجل دولت مرکزی عراق برای واگذاری کنترل فرودگاه‌ها و مبادی هوایی این منطقه را رد کرد. 

بغداد در پی برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق روز گذشته (سه‌شنبه) به دولت منطقه‌ای کردستان 72 ساعت فرصت داد کنترل فرودگاه‌ها را به دولت مرکزی تحویل دهد.

در همین راستا، شرکت هواپیمایی الشرق الاوسط (شرکت هواپیمایی ملی لبنان) نیز خبر داد پروازهای این شرکت از لبنان به کردستان عراق و بر عکس از روز جمعه متوقف خواهد شد.

در پی برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق برخی کشورها از جمله ایران و ترکیه مرز هوایی خود با این منطقه را بستند.

برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان عراق با مخالفت‌های بسیاری در سطح منطقه و جهان مواجه شده است. با این حال، رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که از برگزاری این همه‌پرسی و تشکیل یک دولت مستقل کُردی حمایت می‌کند.

 انتهای پیام/

تعلیق پروازهای فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار