فرمانده ناوگان شمال نداجا :

افزایش تعامل نیروی دریایی ارتش با کشورهای حوزه دریای خزر

فرمانده ناوگان شمال نداجا گفت: اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به کشورهای منطقه و همسایه تاثیر مثبت در برقراری تعاملات بین این کشورها دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ دریادار دوم احمدرضا باقری، فرمانده ناوگان شمال نیروی ‌دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در بندرانزلی گفت: نیروی دریایی راهبری ارتش تعاملات مطلوبی با کشورهای حوزه دریای خزر دارد.

وی با بیان اینکه بندرانزلی امروز میزبان ناوگروهی از کشور قزاقستان بود، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تعاملات تنگاتنگی با نیروی دریایی کشورهای حوزه دریای خزر دارد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی ‌دریایی با بیان اینکه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس از دانش، تخصص، هوش و ذکاوت بسیار زیادی برخوردار بودند، اظهار داشت: در دوران قبل انقلاب اسلامی نظامیان ایران اختیار بروز دادن توانایی خود را نداشته و تحت استعمار مستشاران خارجی بودند.

دریادار باقری با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی پس‌ از انقلاب در مدت کوتاهی با رهبری مقام معظم رهبری استعداد‌های خود را شکوفا کرد، گفت: زمینه پیشرفت و شکوفایی در نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی وجود داشت و این امر با پیروزی انقلاب اسلامی به‌درستی محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در نیروی دریایی ارتش در بعد استفاده از تجهیزات تنها داشتن دانش و تخصص کافی نیست بلکه هدف و انگیزه در کار بسیار مهم است، افزود: رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس توانستند با کمترین تجهیزات در مقابل دشمنی که تا دندان مسلح و مجهز بود، ایستادگی کنند.

فرمانده ناوگان شمال نیروی ‌دریایی ارتش با بیان اینکه بر ‌اساس اطلاعات و آمار، ایران اسلامی از لحاظ نظامی بیست و سومین کشور دنیا محسوب می‌شود، گفت: معیارهایی که در رتبه‌بندی این آمار محاسبه می‌کنند استعداد و تجهیزات دریایی، تجهیزات پروازی، تجهیزات عمده سلاح و عده نیروی انسانی است.

دریادار باقری با تاکید بر اینکه محاسبه‌کنندگان جهان در این رتبه بندی داشتن نیروی قدرتمند سپاه و بسیج ایران اسلامی را در این رتبه بندی‌های نظامی محاسبه نمی‌کنند، تصریح کرد: روحیه استشهادی و انگیزه بالای نیروهای ارتش، سپاه و بسیج در این رتبه بندی محاسبه نمی شود.

فرمانده ناوگان شمال نیروی ‌دریایی ارتش با تاکید بر اینکه با دخیل کردن نیروهای سپاه، بسیج و در نظر گرفتن روحیه ایمان و انگیزه موجود در نیروهای ایران اسلامی این کشور جزء 10 کشور برتر دنیا در رتبه‌بندی نظامی است، افزود: این امر امروز به‌ طور صحیح به دنیا اثبات شده است.

دریادار باقری با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا در خصوص ایران اسلامی و با بیان اینکه این فرد امروز از سوی مردم کشور خود فردی نالایق محسوب می‌شود، گفت: یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا در مجمع سازمان ملل به‌نوعی عدم پایبندی به قانون و تعهدات دولت آمریکا را برای دنیا اثبات کرد.

وی تصریح کرد: اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به کشورهای منطقه و همسایه موجب افزایش تعامل، حفظ و برقراری ارتباط نظامی بین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نظامی و دریایی این کشورها شده و تاثیر مثبت در برقراری تعاملات آنها دارد.

 

انتهای پیام/
 

تعامل مطلوب نیروی دریایی ارتش با کشورهای حوزه دریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.