شرکت آب منطقه‌ای استان؛

چاه‌های آب سیستان و بلوچستان به کنتور هوشمند مجهز می‌شود

۷ هزار و ۳۰۰ کنتور هوشمند برای چاه‌های آب مناقصه شده است و تا پایان سال آینده، همه چاه‌های آب استان مجهز به کنتور هوشمند خواهد بود.

چاه‌های آب سیستان و بلوچستان به کنتور هوشمند مجهز می‌شود به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به‌ نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان،اتابک جعفری، مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: با نصب کنتورهای هوشمند و با توجه به نقش مؤثری که در کنترل برداشت آب دارند، انشاءالله تا سال آینده جزو استان‌های امن آبی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: ۴ هزار و ۳۲۸ چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که با وجود تخصیص ۱۰ درصد از اعتبارات در سال گذشته، ۷۲ حلقه چاه غیرمجاز پر و منسوب المنفعه شد. از ابتدای امسال نیز ۱۲ حلقه چاه منسوب المنفعه شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: در حال حاضر، ۴۸ درصد مساحت استان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر خشکسالی متوسط، ۲۷.۳ درصد دچار خشکسالی شدید و ۳.۹ درصد نیز دچار خشکسالی خیلی شدید است.

جعفری افزود: عملیاتی کردن پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی که شامل انسداد و پر کردن چاه‌های غیرمجاز نیز می‌شود، از جمله اقدامات در جهت بهبود وضعیت آب استان است.

انتهای پیام/ع

تجهیز چاه‌های آب سیستان و بلوچستان به کنتور هوشمند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار